مقامات سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی حمله خونین تروریستی در سریلانکالا را محکوم کردند.

به گزارش سلام نو، 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین با ارسال پیام تسلیتی به 'ماتریپالا سریسینا' رییس جمهوری سریلانکا آورده است: خبر انفجارها در کلمبو پایتخت سریلانکا مرا در حیرت فرو برد از طرف خودم و به نمایندگی از دولت و مردم چین جان باختن قربانیان انفجارها را تسلیت می‎گویم و با خانواده های آنها همدردی می‌کنم.

وی افزود: دولت و ملت چین قاطعانه در کنار مردم سریلانکا می ایستند و از تلاش های این کشور برای دفاع از امنیت و ثبات خود پشتیبانی می کنند.

در همین حال 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین نیز پیام تسلیتی را به همتای سریلانکایی خود ارسال کرد.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز با انشتار بیانیه ای این حملات را محکوم کرد و با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرده است.

دولت ژاپن نیز ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی با توجه به کشته شدن یک شهروند این کشور در این حملات، یک هیات را بررسی این حادثه به سریلانکا اعزام کرده است.

صبح روز یکشنبه همزمان با روز عید پاک مسیحیان، هشت انفجار کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا و دیگر شهرهای این کشور را لرزاند که در پی آن تاکنون 207 نفر کشته و 450 نفر مجروح شدند.

سه انفجار از این انفجار ها در سه کلیسا، سه انفجار در سه هتل لوکس، یک انفجار در یک مهمانخانه و یک انفجار در حومه شهر کلمبو رخ داد.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله ها را بر عهده نگرفته است، اما پلیس سریلانکا از دستگیری هفت نفر در ارتباط با این حملات خبر داد. جزئیات بیشتری در این باره ارائه نشده است.

وزارت خارجه سریلانکا اعلام کرده که دست کم 35 خارجی نیز در میان کشته شدگان بودند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید