برزیلی ها برای داشتن پوستی سالم و شفاف روش های خاصی دارند که قصد داریم تا در مطلب پیش رو به آن بپردازیم.

یکی از روش های متداول برای داشتن پوستی زیبا استفاده از قهوه است چرا که استفاده از این نوشیدنی می تواند تاثیر بسزایی در سلامت پوست و مو داشته باشد.

یکی دیگر از روش های متداول برای داشتن پوستی زیبا و شفاف لایه‌برداری است که برای انجام این روش می توان از سفیدآب نیز استفاده کرد تا سلول‌های مرده پوست به راحتی از بین برود به گونه ای که پوستی شفاف و شاداب‌ داشته باشید.

باید در نظر داشت که می توان با استفاده از قهوه نیز به راحتی اقدام به لایه برداری نمود چرا که دانه های قهوه دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است به گونه ای که می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و همچنین مانعی برای پیری زود رس پوست می باشد.

لازم به ذکر است که برای استفاده از این روش می توان یک‌ چهارم فنجان قهوه آسیاب‌شده را با یک ‌چهارم فنجان شکر قهوه‌ای مخلوط کرد و سپس چند قطره  آب ‌لیموی نیز به این ترکیب اضافه می کنیم و بعد چند دقیقه آن را بر روی پوست می گذاریم و سپس به آرامی آن را بر روی پوست ماساژ می دهید.

باید در نظر داشت که می توان با قراردادن ماسک قهوه بر روی پوست سر، به راحتی سلول‌های مرده پوست سر را از بین برد همچنین این ماسک می تواند روش درمانی مناسبی برای از بین بردن شوره سر نیز باشد.

یکی دیگر از خواص قهوه از بین‌بردن پف چشم می باشد برای این کار کافی است مقداری قهوه را با استفاده از پنبه بر زیر چشم بزنید تا پس از گذشت مدتی پف زیر چشم از بین برودچرا که قهوه سرشار از اسیدهای کلروژنیک است که می تواند التهاب اطراف چشم را از بین ببرد.

یکی دیگر از کاربردهای قهوه استفاده از آن به عنوان ضد آفتاب می باشد چرا که قهوه یکی از ضدآفتاب‌های طبیعی است که می‌تواند از پوست در برابر اشعه ماورای‌بنفش خورشید محافظت کند.

باید در نظر داشت که قهوه احتمال ابتلا به سرطان پوست و یا سایر بیمار یهای پوستی  را تا حد زیادی کاهش می دهد چرا که قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که مصرف مداوم آن، احتمال ابتلا به سایر سرطان‌ها را نیز کاهش می دهد.

کاهش سلولیت یکی دیگر از خواص استفاده از قهوه می باشد چرا که قهوه می تواند  سلولیت و چربی‌های مقاوم‌شده در بدن را کاهش ‌دهد. برای دستیابی به نتیجه مطلوب کافی است مقداری از قهوه و چند قطره لیمو را بر روی پوست خود مالید تا شاهد افزایش سرعت جریان خون باشید به گونه ای با گذشت زمان وزن شما نیز کاهش یابد.

یکی دیگر از خواص استفاده از قهوه درمان آکنه می باشد چرا که این ماده حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، محرک‌ها و همچنین اسیدهای کلرژنیک  است که می تواند در درمان آکنه بسیار مناسب باشد.

باید در نظر داشت که با استفاده از ماسک قهوه می‌توان منافذ باز پوست را بست و  از التهاب پوست جلوگیری کرد و همچنین سلول‌های مرده پوست را نیز از بین برد.

در خاتمه باید خاطر نشان کرد که با استفاده از ماسک قهوه می توان ترک های پا را نیز از بین برد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید