رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشی گفت: قیمت‌های نجومی در مورد آجیل که در فضای مجازی وجود دارد صحت ندارد.

به گزارش سلام نو، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشی  در خصوص قیمت اجیل برای شب چله اظهار کرد: کمبودی از لحاظ آجیل در بازار وجود ندارد اما برای تسهیل در امر خرید، آجیل شب یلدا را قیمت‌گذاری کردیم و این قیمت‌ها را اعلام کردیم.

وی افزود: آجیل شب یلدا با پوست در خرده فروشی‌ها 66 هزار تومان تا 88 هزار تومان و در عمده فروشی‌ها  60 تا 80 هزار تومان است که این تفاوت به خاطر 10 درصد سود خرده فروشی است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشی در رابطه با آجیل شب یلدا با مغز تصریح کرد: آجیل شب یلدا با مغز و بدون پوست 80 تا 100 هزار تومان در عمده فروشی و 88 تا 110 هزار تومان در خرده فورشی عرضه خواهد شد. این قیمت‌گذاری بسیار مناسب است و ما سود بسیار کمی را برای آجیل فروشی‌ها در نظر گرفتیم تا اقشار مختلف بتوانند آجیل خریداری کنند.

وی با اشاره به کاهش خرید آجیل در سال جاری اذعان داشت: در سال 97 صنف ما یک چهارم سال قبل فروش داشته و با کاهش بالایی روبه‌رو بوده‌ایم. ما امیدواریم در سه روز آینده میزان فروش افزایش یابد.

احمدی در مورد افزایش قیمت پسته در بازار تصریح کرد: مهمترین دلیل افزایش قیمت پسته کاهش 70 درصدی تولید این محصول بود البته نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت ارز باعث رونق بیشتر صادرات پسته شد و کمی با کمبود این محصول و افزایش قیمت آن مواجه شدیم و بارها هم اعلام کردیم که اگر ارز مدیریت نشود شب چله به مشکل برمی‌خوریم اما قیمت‌های نجومی که در فضای مجازی وجود دارد صحت ندارد.

وی افزود: قیمت منطقی هرکیلوگرم پسته بسته به جنس، نوع، اونس و محل تولید آن از ١١٠ هزار تا ٢٤٠ هزارتومان متغیر است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشی در خصوص بر خورد با گران‌فروشان و متخلفان تشریح کرد: بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه بازار را کنترل می‌کنند و متخلفان را به تعزیرات معرفی می‌کنند البته تعزیرات هم گشت مشترک دارد و از سه ارگان بازرسی‌ها انجام می‌شود.

احمدی با اشاره به این نکته که به زودی اپلیکیشن ثبت شکایت از اصناف مختلف راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: با راه اندازی این اپلیکیشن هر کس که شکایتی از صنوف متخلف داشته باشد با ثبت آن به سرعت این شکایت در اختیار بازرسان اتاق اصناف قرار می‌گیرد و در صورت تخصصی بودن به اتحادیه‌ها ارجاع داده می‌شود که امیدواریم تا شب عید این اپلیکیشن راه اندازی شود./ایلنا

کد خبرنگار: ۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید