۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 13090598

مسدودسازی صفحات برخی از مقامات حاکمیتی ایران از جمله ابراهیم رییسی و برخی فرماندهان سپاه باعث شده تا شایعه فیلتر اینستاکرام قوت بگیرد.

مسدودسازی صفحات برخی از مقامات حاکمیتی ایران از جمله فرماندهان سابق و فعلی سپاه پاسداران باعث واکنشات مختلفی شده و به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است. یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده که خانه ملت قصد دارد در طرحی متقابل، اینستاگرام را در ایران فیلتر کند و برای تصمیم گیری در این زمینه قرار است که دوشنبه آینده جلسه‌ای برگزار شود.

به گزارش سلام نو، «هاجر چنارانی» در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به سیاست‌های جدید اینستاگرام مبنی بر مسدودسازی صفحات مقامات ایرانی، آن را اقدامی خصمانه در راستای سیاست‌های ترامپ دانست: «متاسفانه روز گذشته مشاهده کردیم که مدیران اینستاگرااقدام به مسدود کردن صفحه فرماندهان سپاه از جمله سردار سلیمانی، سردار باقری و محسن رضایی صفحات مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردند.»

وی تاکید داشته که ایران نیز باید به طور قطع واکنشی جدی و قاطع علیه این اقدام داشته باشد:

«همانطور که در مجلس طرح اقدام متقابل ایران در برابر توطئه آمریکا علیه سپاه را مطرح کردیم، در این زمینه نیز اقدام مشابهی باید انجام دهیم. البته تصمیم گیری نهایی در این زمینه بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی است. به همین دلیل روز دوشنبه هفته آینده موضوع رفتارهای اینستاگرام در جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح و نظر نهایی کمیسیون برای اقدام متقابل به شورای عالی امنیت ملی ارائه خواهد شد.»

چنارانی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال فیلتر شدن اینستاگرام وجود دارد؟ گفت: «باید اقدامی قاطع انجام دهیم. اما نحوه آن نیاز به بررسی در مراکز ارشد نظام از جمله شورای عالی امنیت ملی دارد و کمیسیون امنیت ملی به طور قطع نظر خود را در این زمینه به شورای فوق ارائه خواهد داد.»

پیش از این جواد جاوید نیا، معاونت دادستانی کشور در امور فضای مجازی نیز اعلام کرده بود که اگر راه چاره‌ای پیدا نشود حاکمیت ناچار است که اینستاگرام را فیلتر کند. او تاکید داشته بود که نمونه‌های داخلی قوی برای جایگزینی اینستاگرام وجود دارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید