۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 13074140

شامی یکی از غذاهایی است که به دلیل داشتن مواد غذایی چون گوشت، سویا، سبزی معطر و تخم مرغ بسیار مفید است.<br/>این غذا را می توان براحتی و در مدت زمان کوتاهی تهیه کرد و در صورتی که گوشت در دسترس نبود می توان از سویا به عنوان جایگزین بسیار سالم و مفید استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه شامی

گوشت چرخ کرده: دویست و پنجاه گرم

سویا: یک پیمانه

پیاز متوسط: یک عدد

سبزی معطر خرد شده: نصف پیمانه(سبزی های شامی شامل جعفری، گشنیز و تره می باشد.)

تخم مرغ: دو عدد

آرد نخودچی: یک قاشق سوپخوری

نمک: یک قاشق چای خوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری

روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

طرز تهیه شامی

در مرحله اول برای تهیه شامی باید گوشت را به خوبی چرخ کنید و سپس در یک ظرف مناسب یک عدد پیاز را رنده کنید. آب پیاز را باید حتما بگیرید. سپس سبزی ها که شامل جعفری، گشنیز و تره می باشند را باید به همراه آردنخودچی، نمک و فلفل در یک ظرف مناسب بریزید و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

در این مرحله باید سویا را که قبلاً درون آبگرم به مدت نیم ساعت خیسانده اید و برای سه یا چهار بار آب آن را عوض کرده و گرفته اید را به مواد اضافه کنید.

سپس تخم مرغ ها را به گوشت چرخ کرده، سویا، سبزی، پیاز، آرد نخودچی و نمک و فلفل اضافه کنید و تمام مواد را به خوبی با هم ورز بدهید.

پس از این که مواد شامی آماده شد باید مقداری از آن را به اندازه یک نارنگی کوچک برداشته و به شکل بیضی درآورید و به آرامی درون یک تابه مناسب که روغن را درون آن ریخته اید بگذارید و با حرارت ملایم سرخ کنید.

پس از این که شامی ها آماده شد می‌توانید آن را با زیتون، گوجه گیلاسی، فلفل دلمه ای و جعفری تزیین نمایید و سرو کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید