وزیری که با چنین تصمیماتی سعی در عزیز کردن بی جای خود دارد و بی دلیل برای روحانی و حامیانش هزینه می‌تراشد نباید با یک توبیخ ساده و با راحتی ادامه راه بدهد.

آقای روحانی سرباز به کابینه می برید و نتیجه این است!

میرا قربانی‌فر نیز درباره این انتصاب نوشت:« امروز بالاخره خبر ابطال حکم #داماد_روحانی توسط رییس دولت تایید شد. گویا بالاخره متوجه شدند که آقای داماد هرچقدر هم فرضا شایسته باشد پله ها را دو تا یکی بالا پریده و حکم وی ابطال شد.»

حجت مرتجی دیگر فعال رسانه‌ای نیز در این باره نوشت:« #روحانی میان گزینه های "داماد" و "سرمایه اجتماعی"، داماد خود را انتخاب کرد، زیرا در ایران نگاه به منافع فردی و خانوادگی است، سرمایه اجتماعی و افکار عمومی جایگاهی ندارد.»

حمیده زرآبادی: این گونه انتصاب‌ها به اعتماد عمومی آسیب می‌زند

حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این که چرا فراکسیون امید واکنش منسجمی به ماجرای انتصاب داماد رییس جمهور به عنوان معاون وزیر صنعت نداشت به سلام نو گفت:« این ماجرا روز شنبه جدی شد و تا همین امروز هم بحث در اطراف این انتصاب وجود داشت و ما هم در مجلس با نمایندگان دیگر روی این مسئله صحبت کردیم.»

زرآبادی در ادامه با اشاره به اینکه این دست از انتصاب‌ها ثمره‌ای جز آسیب زدن به اعتماد عمومی ندارد گفت:« من بعید می‌دانم این گونه انتصاب‌ها بدون هماهنگی باشد و به نظر می‌رسد برای جلوگیری از این موارد باید فکر جدی‌تری کرد.»

وی در واکنش به انتصاب‌های مشابه در وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه گفت:« ما در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در روزهای آینده با برخی وزرا جلسه خواهیم داشت و به بررسی این موارد هم می‌پردازیم ولی باید دانست که جلوگیری از چنین مسائلی جز با اصلاح قوانین اداری و استخدامی ممکن نیست.»

فارغ از استیضاح؛ مجلس باید با وزیر صمت برخورد کند

این که استعفای داماد روحانی به احتمال زیاد بر مبنای مخالفت و فشار رییس جمهور بوده یک بحث است و این که باید با چنین رفتارهای چابلوسانه‌ای باید برخورد شود یک بحث دیگر است.

وزیری که با چنین تصمیماتی سعی در عزیز کردن بی جای خود دارد و بی دلیل برای روحانی و حامیانش هزینه می‌تراشد نباید با یک توبیخ ساده و با راحتی ادامه راه بدهد. مجلس شورای اسلامی و در راس آن فراکسیون امید باید با توبیخ و تذکر جدی به وزیر صمت، کشور و البته رییس سازمان برنامه و بودجه با هر نوع انتصاب فامیلی برخورد کند.

در صورت کوتاهی مجلس و رییس جمهور در برخورد با چنین روندهای فساد زایی اعتماد جامعه به دولت و حکومت آسیب جدی می‌بیند، آن هم در دورانی که ما بیش از همیشه به اعتماد بین مردم و حاکمیت نیاز داریم.

سلام نو - سرویس سیاسی: پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت کامبیز مهدیزاده، داماد رییس جمهور حسن روحانی، از معاونت وزارت صمت استعفا داد تا حاشیه‌های مرتبط با این انتصاب جنجالی فروکش کند، انتصابی که وزیر صنعت آن را بر مبنای شایسته سالاری و توجه به سوابق دانست.

به گزارش سلام نو، این انتصاب واکنش شدید حامیان روحانی به خصوص بدنه رای جوان او را در فضای مجازی در پی داشت و همه انتظار برخورد شدید روحانی با داماد و وزیر نوآمده‌اش را داشتند.

علیرضا خوشبخت، روزنامه‌نگار در حساب توییتر خود نوشت:

#داماد_روحانی استعفا داد تا مخالفت رئیس جمهور با انتصابش روشن شود. آقای #وزیر_صمت صبح تاکید کردند که انتصابشان بر مبنای شایستگی بوده.ایشان که قطعا دروغگو نیستند،ولی خدا دروغگویان را لعنت کند و ملت ما را از دست آنها نجات دهد.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید