40 موکب اربعین حسینی برای طبخ غذای گرم و تازه برای مردم سیل زده خوزستان و لرستان در حال فعالیت هستند.

به گزارش سلام نو، حسن پلارک روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: از این تعداد غذای طبخ شده 50 هزار پرس در بین سیل زده های استان خوزستان و بقیه در بین مردم لرستان توزیع می شود.

وی گفت: بیش از دو هزار موکب در سطح کشور داریم که بلافاصله بعد از درخواست ستاد مدیریت بحران، بعد از ظهر جمعه اعلام آمادگی کردند.

پلارک اظهار داشت: پس از سیل اخیر در مناطق مختلف کشور فراخوانی دادیم تا موکب‌های اربعین به کمک مردم سیل‌زده بیایند که خوشبختانه این امر مورد استقبال بسیاری قرار گرفت؛ به طوری که تاکنون 40 موکب در استان‌های خوزستان و لرستان مستقر شدند‌ و 40 موکب دیگر نیز به زودی امدادرسانی را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به توزیع غذا در بین مردم سیل‌زده گفت: طبخ ‌‌و توزیع 400 هزار پرس غذا را در استان خوزستان مد نظر داریم که البته امروز پخت غذا در موکب‌ها برای مردم سیل‌زده استان خوزستان برای 50 هزار نفر رسید.

پلارک افزود: با 50 هزار پرس غذا برای مردم سیل زده خوزستان شروع کردیم و در روزهای آینده این وعده‌‌ها افزایش می‌یابد، البته فضایی نیز برای اسکان مردم سیل‌زده در نظر گرفته‌ایم.

پلارک با بیان اینکه در استان گلستان هم از روز نخست سیل اقداماتی انجام دادیم، خاطر نشان کرد: استقبال بسیار مردم و‌ موکب‌داران اربعین در این عرصه برای ما قابل باور نبود اما خوشبختانه موکب‌داران به سرعت وارد عمل شدند. جالب بود برخی از استان‌هایی هم که خودشان درگیر سیل بودند، برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده به ویژه مردم خوزستان شتافتند.

وی گفت: هموطنان عزیز می‌توانند با شماره‌گیری کد ستاره دویست و سی و سه مربع (#233*) کمک‌های خود را به موکب‌های مستقر در مناطق سیل زده اهداء کنند. قرار است این موکب‌ها یکماه در مناطق سیل زده خوزستان و لرستان به هموطنان سیل زده خدمات ارائه کنند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید