<br/>تبخال یک بیماری ویروسی است که در سایه ابتلا به آن موضع درگیر شده به صورت التهاب و مجموعه تاول های ریز می شود.

گفتنی است در بسیاری از موارد تبخال در صورت و اطراف لب ظاهر می شود که این مهم می تواند در ظاهر فرد بسیار تاثیرگذار باشد از این رو افراد مبتلا به عارضه تبخال به دنبال کوتاه ترین و موثرترین روش برای درمان فوری تبخال هستند.

به طور کلی باید در نظر داشت که اولین اقدام برای درمان تبخال زدن مقداری نمک بر روی تبخال است این روش شاید با کمی سوزش همراه باشد اما از انتشار و بزرگ شدن تبخال جلوگیری می کند.

آنچه مسلم است استفاده از یخ نیز می تواند در درمان تبخال بسیار موثر باشد برای این کار باید یک تکه یخ را در کیسه فریزر قرار داد و سپس برای چند دقیقه آن را بر روی تبخال گذاشت تا سوزش و خارش ناشی از تبخال به سرعت برطرف شود همچنین التهاب تبخال نیز با این روش از بین خواهد رفت.

استفاده از قطره ها و پمادهای موضعی تبخال نیز می تواند راهکار دیگری برای درمان تبخال باشد اما باید در نظر داشت که استفاده از این موارد می تواند کمی زمان بر باشد.

یکی دیگر از روش های درمان فوری تبخال استفاده از اسپری های گیاهی است این اسپری های گیاهی به دلیل برخورداری از موم سبز زنبور عسل، گیاه شیرین بیان، اوکالیپتوس، عصاره درخت بید و ترکیبات گیاهی دیگر ساخته شده است که می تواند در درمان تبخال و یا آفت های دهانی موثر باشد.

لازم به ذکر است که با استفاده از اسپری گیاهی می توان، تبخال را تنها طی چند دقیقه از بین برد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید