باستان‌شناسان در مصر مقبره ای را کشف کردند که در آن حدود 50 حیوان مومیایی شده وجود داشت.   

به گزارش سلام نو، این مقبره که گمان می رود مربوط به اوایل دودمان بطلمیوس باشد، برای فردی به نام «توتو» و همسرش ساخته شد.

همچنین مومیایی زنی 35 تا 50 ساله و پسربچه ای 12 تا 14 ساله در مقابل آرامگاهی واقع در این مقبره که در منطقه‌ای صحرایی در نزدیکی رود نیل و در حدود 390 کیلومتری جنوب قاهره قرار دارد، به نمایش درآمد.

به گفته مقام های مصری، این مقبره یکی از هفت مقبره ای است که سال گذشته میلادی در این منطقه کشف شد، زمانی که قاچاقچیان در حال حفر غیرقانونی این مکان برای دستیابی به آثار باستانی مصر بودند.

دیوارهای منقش این مقبره، نمایانگر مراسم وداع با مردگان است و همچنین تصاویری از مالک این منطقه در حال کار در مزرعه و شجره‌نامه خانواده وی با خط هیروگلیف، روی این دیوارها نقش بسته است.

«مصطفی وزیری» دبیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر ضمن توصیف آرامگاه واقع در این مقبره به عنوان مکانی زیبا و رنگارنگ، کشف آن را یکی از هیجان انگیزترین کشفیات در این منطقه برشمرد.

وی گفت: این مقبره از یک تالار مرکزی و یک اتاق تدفین با دو تابوت سنگی تشکیل شده است و تالار به دو بخش تقسیم می شود.

وزارت آثار باستانی مصر، کشف 50 حیوان مومیایی شده در این مقبره را بی سابقه توصیف کرد.

دودمان بطلمیوس حدود سه قرن و تا زمان کشورگشایی امپراطوری روم باستان 30 سال قبل از میلاد، در مصر حکمرانی کرد.

بازدید از اماکن باستانی مصر، از دلایل جذب گردشگران به این کشور است و مقام های مصری امیدوارند که کشفیات جدید به بهبود وضعیت صنعت گردشگری در این کشور کمک کند، صنعتی که به دنبال انقلاب سال 2011 در مصر و فراری دادن گردشگران خارجی از این کشور، دچار خسران شد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید