مردم ما فهیم ‌تر از این حرف ها هستند و با این نوع حرف هایی که مبانی درست محاسباتی ندارد یا با یک فروضی مطرح شود که این فروض قابل انجام نیست، تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

سلام نو - سرویس سیاسی: در روزهایی که نارضایتی های مردم از دولت روز به روز در حال افزایش است، رئییس جمهور سابق با مواضع عجیب و غریب و وعده هایی که دستیابی به آن امکان پذیر نیست تلاش دارد تا از این فضا برای دیده شدن استفاده کند.

به گزارش سلام نو، محمود احمدی نژاد با سفرهای استانی خود و پوشش خوب رسانه ای سخنرانی هایش، بین مردم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. از پیشنهاد مناظره به روحانی برای اینکه به گفته خودش پوز او را بزند تا وعده نشدنی افزایش یارانه ها، همه و همه اقداماتی است که باید در راستای تلاش بهاری ها برای جذب آرای ریخته شده روحانی ارزیابی کرد. با وجود اینکه جوانفکر، یار غار احمدی نژاد با تکذیب جمله نقل‌ قول‌ شده درباره دعوت روحانی به مناظره، گفته او کنار احمدی ‌نژاد بوده و چنین جمله‌ای از او نشنیده است، اما ویدیوهای منتشر شده از رییس جمهور سابق چیز دیگری را نشان می دهد.

عوام‌فریبی در دوران جنگ اقتصادی

احمدی نژاد در جمع مردم صومعه سرا بعد از اینکه برای چندمین بار روحانی را به مناظره دعوت کرد خطاب به رییس جمهور گفت: اگر اداره کردن کشور را بلد نیستند آیا کنار رفتن را نیز بلد نیستید؟ او در سخنانی پوپولیستی بر لزوم دادن یارانه 900 هزار تومانی به مردم تاکید کرده است. این در حالی است که شمار قابل توجهی از اقتصاددان ها معتقدند یارانه ها تا جایی که ممکن است باید محدود شود. با این حال احمدی نژاد با همین حرف ها توانسته جمعیت قابل توجهی را در هنگام سخنرانی هایش دور خود جمع کند.

رئیس دفتر رییس جمهور معتقد است احمدی ‌نژاد عوام فریب است و فکر می‌کند می ‌تواند با وعده پول خود را مطرح کند. سید محمود واعظی، درباره پیشنهاد احمدی ‌نژاد درباره چند برابر شدن یارانه‌ ها گفته است: این مسئول سابق کشور حرف‌ های مختلفی می‌ زند. اگر شما همه حرف‌های او را در نظر بگیرید اولا بسیار متضاد است دوم این که با عملکرد گذشته خود او در تناقض است. این فرد یک عوام‌ فریبی را شروع کرده است و فکر می‌ کند در شرایطی که یک جنگ اقتصادی شروع شده است و قبول هم داریم قشری از مردم در مضیقه هستند، می‌تواند با شعار و این طور مسائل خود را مطرح کند.

به گفته واعظی، امروز که بعد از گذشت سال ها به استان‌ های مختلف می‌رویم،‌ مشاهده می ‌کنیم که هنوز در استان‌های مختلف پروژه‌ هایی که دولت این فرد با رقم‌ های بالایی قول داده، هنوز کلنگ‌ زنی هم نشده است.

وعده افزایش یارانه ها با توجه به محدود بودن منابع محدود کشور آن هم در شرایط کنونی اقتصاد کشور شدنی نیست. در ایام انتخابات هم وعده افزایش یارانه ها توسط برخی کاندیداها مطرح شد و احتمال می رود بخشی از رای 16 میلیونی رییسی محصول وعده های این چنینی باشد.

شاید بتوان انتقادات جدی به تیم اقتصادی روحانی وارد کرد که باید هم چنین کرد اما اینکه احمدی نژاد به عنوان کسی که بیشترین بدهی ها را به دولت تحمیل کرده و کسی که کشور را در دام تحریم ها گرفتار کرده است، این انتقادات را مطرح کند بسیار سنگین است. محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه گفته است: دولت باید کسری ۵ هزار و هشتصد میلیارد تومانی که دولت قبل برای پرداخت همین ۴۵ هزار و پانصد تومان برایمان باقی گذاشته بپردازد. پس چه طور می‌شود این مبلغ را با این بدهی که دولت قبل گذاشته، اضافه کرد؟

او همچنین اظهار کرده است: مردم ما فهیم ‌تر از این حرف ها هستند و با این نوع حرف هایی که مبانی درست محاسباتی ندارد یا با یک فروضی مطرح شود که این فروض قابل انجام نیست، تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

احمدی‌نژاد به چه می‌اندیشد؟

رییس جمهور سابق آدم کم هوشی نیست. او به خوبی می داند که آرای روحانی از ماه بعد از آغاز به کار دولت دوازدهم در حال ریزش است. برای همین هم هست که سفرهای استانی خود را از سال گذشته تاکنون شدت بخشیده است. این روزها فرصت مناسبی برای احمدی نژاد و یارانش است که از آب گل آلود ماهی خود را بگیرند. در این راه هم نشان داده اند که هیچ ابایی از وعده دروغ و مواضع عجیبی که خوشایند توده مردم باشد، ندارند. در شرایطی که کشور دچار تنگناهای زیادی خصوصا در حوزه معیشت مردم شده احمدی نژاد سعی دارد پایگاه اجتماعی خود را احیا کند. تا اینجای کار هم در غفلت مدعیان اصلاح طلبی عملکرد بدی در این مسیر نداشته است. شاید باورش کمی دشوار باشد اما احمدی نژاد به بازگشت به قدرت می اندیشد.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید