۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 11450873

از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش سلام نو ،  با اعلام وضعیت اضطراری در شش استان غربی کشورمان، همه آماده بارندگی هایی هستند که انتظار می رود در برخی مناطق موجب بروز سیلاب و بحران هایی جدی شود؛ بحرانی که با توجه به گر شدن ظرفیت رودها و سدها طی بارندگی های روزهای گذشته، نگرانی آفرین است.

وضعیتی که از چند روز پیشتر در خصوص فرارسیدن آن هشدار داده شده و از آن فراتر، از مردم خواسته شده تا از مسافرت در روز جاری و فردا پرهیز نمایند، به ویژه اگر قصد عزیمت و سفر به مناطق غربی و جنوب غربی کشورمان را دارند؛ مناطقی که بارش های شدید در آنها آغاز شده و تداوم خواهد داشت.

به این ملاحظات، وزش بادهای شدید در استان های مرکزی کشورمان (استان‌های یزد، اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال فارس) در ساعات آینده و فردا را می بایست افزود که شرایط سفر را دشوار می کند و می بایست به رانندگانی که ضرورت دارد طی امروز و فردا سفر کنند، در خصوص آن هشدار داده شود. هشداری که محدود به رانندگان نخواهد بود به ویژه اگر بدانیم احتمال تخریب های ناشی از این بادهای شدید در مناطق شهری هم در این مناطق وجود دارد.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر در بیشتر محور‌های زنجان و کندوان از جمله کرج ـ. چالوس شاهد بارش برف هستیم، اظهار کرد: در عمده محور‌های اردبیل و مازندران نیز شاهد بارندگی باران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر، ترافیک در تهران روان است، گفت: ترافیک در عوارضی آزادراه‌ها پرحجم گزارش شده است.

رحمانی دوباره نسبت به انجام سفر‌های نوروزی به سمت استان‌های جنوبی هشدار داد و گفت: تا دو روز آینده، استان‌های جنوبی و غربی کشور از جمله ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، شمال خوزستان و فارس به هیچ عنوان برای سفر‌های نوروزی مناسب نیستند.

آخرین وضعیت آب و هوا

بر اساس اطلاعیه های هواشناسی،

رگبار باران با رعدوبرق، برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس. در استان‌های مرکزی، جنوب قم، زنجان، همدان و طی بعد از ظهر و شب دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

بعد از ظهر و شب دوشنبه مسیر‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر دامنه‌های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده‌های کوهستانی زاگرس در شمالغرب و غرب کشور بطور موقت با بارش برف پیش بینی می‌شود و احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد و آب‌های خلیج فارس بخصوص سواحل بوشهر و خوزستان طی یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی پیش بینی میشود؛ بنابراین برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات زیر توصیه می‌شود:

تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوبغرب کشور خودداری و در صورت لزوم با آگاهی و آمادگی در برابر شرایط جوی مخرب اقدام شود.

از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب جدا خودداری و از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود. محدودیت برای حرکت شناور‌های سبک در مناطق میانی تا شمال خلیج فارس اعمال شود.

اقدامات لازم از سوی مدیریت منابع آب، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی بعمل آید./تابناک

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید