چند روز پیش ربات پیشرفته ای در تلویزیون دولتی روسیه به نمایش گذاشته شد که به خاطر قابلیت هایش بسیاری را متعجب کردولی پس از چندی این ربات صرفا لباسی بوده که یک انسان آن را به تن کرده بود.

به گزارش سلام نو، شبکه تلویزیونی راشا ۲۴ در جریان پوشش خبری یک نمایشگاه رباتیک، این ربات را نمایش داد و بسیار از آن تمجید کرد. این شبکه در گزارش خود به طور اختصاصی به قابلیت های بی مانند ربات یاد شده برای انجام حرکات موزون اشاره کرده.

با این حال اما توانمندی های ذکر شده در شبکه راشا ۲۴ به قدری تعجب برانگیز بودند که نگاه کنجکاو برخی خبرنگاران را بر می انگیزند و در ادامه وبسایت روسی Tjournal پرسش هایی به شرح زیر را در رابطه با عملکرد این ربات که بوریس نام داشت مطرح می کند:

سنسورهای بیرونی بوریس کجا هستند؟

چرا حرکات غیرضروری ربات تا این اندازه زیاد بود؟

و چرا اینطور به نظر می رسید که فردی درون آن قرار گرفته؟

عکس هایی که در ادامه از بوریس گرفته می شوند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند بخشی از گردن فردی که درون آن قرار داشته را لو می دهند و در نهایت مشخص می شود که بوریس صرفا یک لباس رباتیک بوده.

این لباس که ۳۰۰۰ پوند هم قیمت داشته به تعدادی میکروفن و نمایشگر تبلت مجهز بوده و آنقدر حرفه ای طراحی شده که بسیاری را به اشتباه انداخت.

تصویری که توسط MBKh (آژانس خبری منسوب به  میخاییل خودورکوفسکی از مخالفان ولادیمیر پوتین) منتشر شد نیز فردی که درون ربات قرار داشت را پیش از شروع نمایشگاه لو داد.

این وبسایت البته گزارش داد برگزار کنندگان فوروم تکنولوژی Proyektoria که همه ساله برای رهبران معنوی آینده روسیه برپا می شود تلاشی برای  واقعی جلوه دادن این ربات انجام نداده بودند. اما شبکه خبری رسمی این کشور به خاطر خطا و حتی طراحی حرفه ای ربات مرتکب چنین اشتباهی شد.

اما جالب اینکه بوریس با بازدیدکنندگان در نمایشگاه حرف هم می زد و مثلا یکباره چنین جمله ای را ادا کرد:

من خیلی خوب ریاضی بلدم اما می خواهم نقاشی هم یاد بگیرم.

چهارشنبه صبح، ویدیوی مربوط به نمایش این ربات بری مدتی کوتاه از کانال یوتوب شبکه راشا ۲۴ حذف شد اما کمی بعد مجددا در دسترس قرار گرفت./دیجیتو

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید