۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 10958272

با آغاز سال نو برای داشتن خانواده ای پویا، بالنده، شاد و موفق باید کارهایی را انجام داد که در این مطلب به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

وضع کردن قوانین ویژه

در سال جدید باید قوانینی ویژه برای خانواده خود وضع کنید و نسبت به آن ها متعهد بمانید؛ زیرا این قوانین و تعهدها باعث مستحکم تر شدن خانواده می شود.

به طور مثال؛ هنگامی که در مراسم عید، مهمان به خانه شما می آید سعی کنید که همه با هم همکاری و حس مسئولیت داشته باشید تا تمام مسئولیت ها صرفا به عهده یک نفر نباشد.

هنگام صبح، همه اعضای خانواده باید با اخلاق خوب و خوشرویی به یکدیگر سلام کنید و روز خوبی را شروع کنید.

پدر و مادر و همچنین فرزندان باید تأخیر کردن خود را به یکدیگر اطلاع دهند؛ زیرا این کار باعث می شود که آن ها نسبت به یکدیگر مسئول باشند.

یادگرفتن کمک های اولیه

باید تلاش کنید که کمک های اولیه را یاد بگیرید؛ زیرا این کار بسیار ضروری و مهم است و باعث می شود در شرایط ضروری بتوانید جان افراد خانواده و حتی دیگر همنوعان خود را نجات دهید.

در تمامی شرایط باید باعث شوید که به خانواده خود آرامش دهید تا از لحاظ روحی و روانی در سلامت و آرامش کامل باشند.

باید تلاش کنید تمامی اعضای خانواده هفته ای یکبار دور هم جمع شوید تا نه تنها عمل نیک صله رحم را به جای آورید بلکه حس صمیمیت را در بین تمامی اعضا بیشتر کنید.

هنگامی که دور هم جمع می شوید باید تلاش کنید که افسانه ها و داستان های کهن سرزمین مادری تان مانند داستان های شاهنامه فردوسی، اشعار حافظ، سعدی و...را با یکدیگر بخوانید یا برای یکدیگر تعریف کنید تا با اشعار و داستان های سرزمین مادری خود آشنا شوید‌.

خاطرات و داستان های دوران کودکی خود را برای فرزندانتان تعریف کنید.

این کار باعث می شود نه تنها خاطرات گذشته برای شما یادآوری شود بلکه فرزندانتان با فضای آن دوران و خاطرات آن آشنا شوند.

در سال جدید تمام تلاش خود را کنید حداقل یک وعده غذایی روزانه را به همراه دیگر اعضای خانواده سرو ‌کنید و درمورد موضوعات مختلف با یکدیگر صحبت کنید.

تلاش کنید هفته ای یک بار، در کنار دیگر اعضای خانواده خود به تماشای یک فیلم عاطفی یا کمدی بپردازید و پس از تماشای آن، برای دقایقی درمورد آن فیلم صحبت و تبادل نظر کنید.

هریک از اعضای خانواده با تمامی ویژگی های جسمی، روانی، روحی و... که دارید یکدیگر را بپذیرید و سعی کنید زیبایی های ظاهری و اخلاقی یکدیگر را بیشتر بشناسید و برای آن ها ارزش قائل شوید.

حتما سعی کنید که استعدادهای نهفته اعضای خانواده را کشف کرده و تلاش کنید تا آن ها شکوفا شوند.

روزها و مناسبت های خاص مثل روز مادر، روز پدر، جشن تولد های هریک از اعضای خانواده، سالگرد های ازدواج، قبولی های مدرسه و دانشگاه و... را به خاطر بسپارید و حتما به زیبایی هرچه تمام تر جشن بگیرید. توجه کنید جشن گرفتن بدین معنا نیست که هزینه های گزافی را صرف کرده و افراد متعددی را دعوت کنید. شما می توانید با عشق و محبت و یک جشن ساده خانوادگی لحظات خوشی را در این مناسبت ها با یکدیگر داشته باشید.

تمام تلاش خود را کنید که در سال جدید با فامیل، بستگان و همسایگان خود مهربان باشید و حقوق آن ها را به خوبی رعایت کنید.

هنگامی که بزرگان وارد منزل می شوند حتما به احترام آن ها بلند شوید و این کار را به صورت عملی نیز به فرزندان خود یاد دهید.

حداقل سالی یک بار به همراه تمامی اعضای خانواده به دیدن آلبوم های خانوادگی خود بپردازید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید