۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 10937846

قطعا تفاوتی بین نوزاد دختر یا پسر برای والدین وجود ندارد اما والدین باید بدانند در نحوه مواجهه آنها با نوزاد دختر یا پسر تفاوت هایی وجود دارد که لازم است به آن با دقت توجه شود.

به گزارش سلام نو، رویه رشد و تربیت نوزاد پسر و دختر با هم تفاوت جدی دارند. در ادامه می خواهیم چند ویژگی مهمی که در کودکان دختر وجود دارد و لازم است والدین آنها از دوره نوزادی به آن دقت داشته باشند، را بررسی کنیم.

بررسی مطالعات صورت گرفته به ما نشان می دهد دختران بهتر می توانند حالات چهره را نسبت به پسران تفسیر کنند. تشخیص احساسات در دیگران باعث می شود دختران احساس همدلی بیشتری در سنین کم داشته باشند. این مساله به این معنی نیست که فقط باید عروسک ها و اسباب بازی نرم و کرکی برای دختران خریداری کرد این بدان معنا است اگر چنین کودکی به آن ها جذب شود مهم نیست که چند بار با او بازی کرده، این طبیعت اوست

دختران کوچک با دقت بیشتری نسبت به پسران صحبت کند. پس اگر دختری از پسر هم سن و سال خود زودتر صحبت کرد تعجب نکنید چرا که دخترها متخصص تقلید هستند. در حالی که تفاوت فقط یک یا دو ماه است، دختران دو تا سه ماه از پسران در صحبت کردن جلوتر هستند.

همیشه یکی از دغدغه های والدین آموزش توالت رفتن کودکانشان است. این در شرایطی است که اثبات شده است دختران قبل از پسران آمادگی این کار را پیدا می کنند. در مطالعه ای که در دانشکده پزشکی ویسکانسین انجام شد مشخص شد دختران تمام مهارت های لازم را دارند که سه ماه قبل از پسران آموزش توالت رفتن ببینند.

نکته جالب توجه دیگر در رابطه یا دختران این است که به طور متوسط، دختران در هنگام تولد 3.5 درصد کوچک تر از پسران هستند. مطالعات پیرامون زایمان نوزادان نشان داده زایمان دختران معمولاً 30 تا 45 دقیقه زودتر اتفاق می افتد.  نیازی به توضیح نیست ذکر این نکته که دختران زودتر از پسران به بلوغ می رسند و در نتیجه امکان ابتلا به بحران های این دوره برای آنان زودتر فرا می رسد و باید توجه زیادی از سوی والدین آنها صورت بگیرد.

دانشمندان فکر می کنند بلوغ اولیه با افزایش نرخ چاقی ارتباط دارد پس به دخترانتان کمک کنید تا با حفظ رژیم غذایی سالم در طول دوران خردسالی و همچنین سال های پیش از نوجوانی از آغاز زودهنگام بلوغ جلوگیری کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید