۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 10317321

  رئیس سازمان محیط ‌زیست انگلیس درباره بحران کم‌آبی هشدار داد.

به گزارش سلام نو، «جیمز بوان» در گفت‌ و گو با گاردین تأثیر تغییرات آب و هوایی، گرم شدن زمین و بروز خشک‌سالی در کنار افزایش جمعیت مردم را یک 'تهدید جدی' برای منابع آبی کشور برشمرد و گفت که اگر تدابیر لازم صورت نگیرد این کشور تا 25 سال دیگر به دروازه‌های مرگ می‌رسد.

وی علاوه بر تدابیر دولتی و تمهیدات سازمان‌های توزیع آب کشور، از مردم این کشور خواست تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. درحالی ‌که گزارش‌ها حاکی از مصرف روزانه 140 لیتر آب توسط مردم انگلیس است، بوان خواستار کاهش این میزان به 100 لیتر آب در روز شد.

وی گفت: در یک دهه گذشته ما رفتار خود را به‌طور اساسی در ارتباط با استعمال دخانیات، بستن کمربند ایمنی در خودرو و مصرف پلاستیک تغییر دادیم . اینک اسراف آب هم بایستی به همان اندازه که دمیدن دود سیگار به ‌صورت نوزاد غیرقابل ‌قبول است، نهی شود.

گرمای شدید هوا در سال گذشته ، شرکت‌های اصلی تأمین‌کننده آب انگلیس را واداشت تا محدودیت‌هایی را به‌عنوان ضمانت برای 'تأمین نیازهای ضروری آب' به اجرا بگذارند.

شرکت 'یونایتد یوتیلیتی' با اشاره به اینکه ذخایر آب کشور براثر گرمای هوا در ماه جولای به‌شدت پایین آمده، دستورالعملی‌هایی را برای مشترکین خود وضع کرد که بر اساس آن، مصرف آب به حداقل برسد.

یک سخنگوی این شرکت عنوان کرد که‌ موج گرمای اخیر از نظر تعداد روز از سال 1976 در شمال غرب انگلیس بی‌سابقه بوده و باوجود بارش‌های صورت گرفته همچنان سطح مخازن آب پایین است. این شرکت همچنین کارزارهایی را برای تشویق به مصرف صحیح آب برای مصرف‌کنندگان به راه انداخت و هشدار داد که متخلفین را تا سقف یک هزار پوند جریمه خواهد کرد.

کمیسیون ملی زیرساخت انگلیس در گزارشی اعلام کرده است که روزانه 2 هزار و 900 لیتر آب (معادل 20 درصد) در شبکه‌های آب‌رسانی این کشور به هدر می‌رود و در این رابطه بر لزوم تعمیر شبکه‌های آب‌رسانی تأکید کرده است.

وزارت محیط ‌زیست انگلیس برای هدف‌ گذاری سال 2050 در نظر دارد تا میزان نشت آب در شبکه‌های آب‌رسانی را به نصف برساند. بااین‌حال کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در بهترین حالت تنها می‌توان از هدر رفتن یک هزار و 400 لیتر آب صرفه‌جویی کرد.

کمیسیون ملی زیرساخت انگلیس نیز می‌گوید که پروژه‌های عمرانی برای جلوگیری از نشت آب طی یک دهه گذشته عملاً متوقف‌ شده است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید