۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 10251343

ایران خودرو در اقدامی عجیب ترمز دیسکی چرخ های عقب پژو 206 تیپ 5 را حذف کرد.<br/> <br/> 

به گزارش سلام نو، عدم تخصیص به‌ موقع ارز، تغییر سیاست‌ های ارزی و مشکلات بانک‌ های خارجی پس‌ از اعلام تحریم ‌های جدید آمریکا همه و همه باعث شدند تولیدکنندگان خودرو با مشکلات بسیاری در زمینه واردات مواد اولیه مواجه شوند و زنجیره خودروسازی کشور با هزینه زیادی اقدام به تولید قطعه و خودرو می‌ کند.

مدتی است حوزه خودرو مملو از خبرهای منفی شده است. خودروهایی که بیش از چهار سال در ایران تولید می‌ شدند اکنون به خاطر تحریم ‌ها و عدم تدبیر خودروسازان تعطیل شده اند. خبر دیگر حذف ایربگ و ترمز ای بی‌ اس از خودروهایی است که قرار است تولید شود. اینبار نوبت به ترمزهای پژو 206 تیپ 5 رسید.

با توجه به اطلاعات دریافتی از شرکت ایران خودرو، آپشن ترمز دیسکی از چرخ‌های عقب پژو 206 تیپ 5 حذف شده است.

شرکت ایران خودرو قرار است پژو 206 تیپ 5 را از سال آینده با کد کلاس 26818 و با آپشن‌های کمتر روانه بازار کند. حذف ترمزهای دیسکی از مدتی قبل در محصولات ایران خودرو آغاز شده و هم اکنون به خودروی 206 تیپ 5 رسیده است.

بعد از اعمال تحریم بر صنعت خودروسازی ایران، بسیاری از آپشن‌ها مانند کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و ترمز دیسکی از تولیدات داخلی حذف شده است. با این حال تاکنون توضیحی از طرف ایران خودرو یا سایپا در مورد علت اصلی حذف این قطعات ارائه نشده است و برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که فارغ از مسئله تحریم ها، حذف شدن برخی از این قطعات در راستای ارزان سازی یا تسریع در روند ساخت و عرضه این خودروها به بازار صورت گرفته است.

برای مثال آنچه واضح است اینکه در پی افزایش قیمت فولاد و آلومنیوم، تولید و عرضه رینگ های اسپرت آلومینیومی با رقم های قبلی امکان پذیر نبوده است و شاید بود و نبود چنین قطعه ای نیز در شرایط فعلی چندان حائز اهمیت نباشد، اما زمانی که نوبت به قطعاتی مانند ایربگ های جانبی یا ترمز دیسکی چرخ های عقب می رسد، باید انتظار داشت که تاثیرات مضر حذف این قطعات بر روی ایمنی خودروها نیز مورد توجه واقع شود و سازمان های نظارتی نظیر سازمان استاندارد به ماجرا ورود کند، اما متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است./دیجیتو

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید