خاطرات هاشمی رفسنجانی از جذاب‌ترین اسناد تاریخی است و این بار از رد صلاحیت خاتمی در شورای نگهبان سخن می‌گوید!

یک عضو شورای نگهبان: اگر رای‌گیری کنیم خاتمی رد صلاحیت می‌شود!

اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 خاطرات او از ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ را با هم می‌خوانیم.

آقای [محمدمهدی] صباحی، مسئول شهرک مهدیه حوزه [علمیه] قم آمد.گفت، تاکنون ۱۰۰۰ واحد مسکونی تحویل شده و ۱۰۰۰ واحد در دست ساخت است و آب و برق و تلفن وگاز تأمین شده و فضای سبزی وسیع با آب قنات ساخته شده است. از من به‌خاطر کمک‌های فراوان و دادن زمین قدردانی کرد و از وزارت مسکن [و شهرسازی]، به‌خاطر تأخیر در تکمیل زیربناها گله دارند.بناست، ده هزار واحد مسکونی ساخته شود.  

آقای [حسن] غفوری‌فرد، [عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی]آمد.نامزد [انتخابات] ریاست‌ جمهوری شده است. از [حزب] مؤتلفه گله داشت که با اینکه به اتفاق آرا به نامزدی او، رأی داده‌اند، اکنون حاضر نیستند که او را تأیید کنند و از آقای [علی‌اکبر] ناطق [نوری] نیز گله داشت و گفت، آقای [علی] شمخانی، [وزیر دفاع]، اگر می‌خواست نامزد شود، بهتر بود مدتی قبل، از نظامی‌گری استعفا می‌داد. 

آقای مهندس [سیدرضا] میرمحمدصادقی و [آقای محمود گوهرین]، مدیرعامل شرکت پرلیت [و علیرضا ناصر معدلی] آمدند که در پالایشگاه بندرعباس و سد شهید رجایی و سد مسجد سلیمان، کار عمده‌ای را انجام داده‌اند و دوران سازندگی را از پُربارترین دوره‌های تاریخ ایران خواندند و گفتند، در ساحل کنار عسلویه، اسکله‌ای ساخته‌اند، اما از آنها خواسته‌اند که به جای دیگری بروند.برای جلوگیری از اخراج آنها به دلیل نزدیکی این محل با معادن [نفت و گاز]، استمداد کردند. 

عصر آقای [محمدحسن] محجوبی آمد؛ ماشین بافت فرش اختراع کرده که شبیه فرش‌های دستبافت تولید می‌کند. در دوران ریاست‌جمهوری من، از او حمایت شده و وام و ارز و زمین گرفته، ولی هنوز کارش ناتمام مانده است؛ برای تخفیف‌هایی در قیمت زمین و نرخ بهره وام استمداد کرد 

حدود پنجاه نفری از نمایندگان مستقل و راست مجلس [ششم] آمدند. آقای [غلامعلی] حدادعادل و جمعی از نمایندگان صحبت کردند و از خدمات فراوان دوران سازندگی و نقش من در مجلس و جنگ و انقلاب، تجلیل کردند و خواستار حضور بیشتر در صحنه برای جلوگیری از تضعیف انقلاب شدند و بعضی‌ها با صراحت از اوضاع فرهنگی و اقتصادی و سیاسی جاری، ابراز نگرانی کردند. من هم سخنرانی مفصلی در مورد کارایی نظام و خطرهای موجود کردم و از آنها خواستم که منسجم‌تر عمل کنند.  

ظهر، آقای محمد مؤمن، عضو شورای نگهبان آمد. ناهار را با هم خوردیم. گزارشی از موارد تصویب و ردصلاحیت‌های داوطلبان دادوگفت، آقای [سیدمحمد] خاتمی، به طور طبیعی در شورای نگهبان، جز دو سه رأی موافق ندارد و اگر رأی‌گیری شود، رد می‌شود و خواست که رهبری تعیین تکلیف کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید