۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 55436864

پارک کروکودیل از جذاب‌ترین دیدنی‌های قشم به حساب می‌آید، از این رو با ما همراه باشید و درباره حیوانات تماشایی پارک کروکودیل بدانید.

حیوانات تماشایی پارک کروکودیل

سلام نو _ سرویس گردشگری: صدای امواج، خنکای هوا در این فصل‌ها، امکانات بی‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری قشم با صدای ترانه‌های محلی جاشوها و داستان‌های آن‌ها از تاریخ این جزیره، شما را به حال و هوایی دیگر می‌برد تا برای چند روزی هم که شده از غوغا و شلوغی دنیا دور شوید. سفر به قشم به خصوص در فصل‌های پاییزی و زمستانی، سفری برای طراوت روح و دیدن زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران است. پس پیشنهاد می‌کنیم برای تعطیلات پیش‌رو، سفر به قشم را انتخاب کرده و به ناشناخته‌ترین مکان‌های ایران سری بزنید. شاید تصور کنید که در این پارک تنها می توانید به تماشای کروکودیل ها بروید؛ اما در ادامه می فهمید که دیدنی های این مجموعه فقط کروکودیل های کوچک و بزرگ آن نیستند و به غیر از آنها جانداران دیگری نیز در پارک نوپک زندگی می کنند.

کروکودیل‌های جذاب پارک کروکودیل قشم

قشم دارای بهترین مزرعه گردشگری کروکودیل است. دلیل انتخاب قشم برای تاسیس این پارک، گرما و رطوبت بالای جزیره بوده که بهترین مکان برای زندگی این دسته از حیوانات است.

حیوانات تماشایی پارک کروکودیل

امروزه پارک کروکودیل‌های قشم یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم به شمار می‌رود که توانسته در ادامه نسل کروکودیل‌ها و جلوگیری از انقراضشان نقش مهمی ایفا کند. کروکودیل‌های مختلفی از سراسر جهان به این پارک آورده شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

کایمن سیاه

کروکودیل ارینوکو

کروکودیل آمریکایی

کروکودیل نیل

کروکودیل گرال

کروکودیل آب شور

همانطور که می‌دانید «کروکودیل‌های نیل»، بزرگ‌ترین کروکودیل‌های جهان هستند. پس منتظر یک تفریح هیجان‌انگیز و متفاوت در این پارک باشید.

تحقیق و مطالعه درباره کروکودیل‌های این منطقه از سال ۱۳۸۵ آغاز شد. در دی ماه ۱۳۸۶ با تلاش‌های فراوان «مژگان روستایی» اجازه احداث مزرعه کروکودیل‌ها یا همان پارک نوپک قشم صادر شد. ابتدا در سال ۱۳۸۹ با ورود ۸ کروکودیل از «مالزی» در «پارک ساحلی سوزا» از «بخش شهاب» شهرستان قشم در «جزیره هنگام»، پارک کروکودیل‌ها با بودجه‌ای حدود ۴۰۰ میلیون تومان و در مساحتی بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

در سال‌های بعدی و افزایش تعداد کروکودیل‌ها به ۲۰ مورد، پارک نوپک کار خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۹۵ نیز مساحت این مجموعه به ۳۱ هزار متر مربع توسعه یافت. در این پارک شانس آن را دارید که با عجیب‌ترین و نایاب‌ترین گونه‌های جانوری جنوب کشور آشنا شوید. آن‌ها را لمس کرده و حتی با کروکودیل‌های عکس یادگاری بیندازید.

حیوانات تماشایی پارک کروکودیل

حیوانات دیدنی در پارک کروکودیل

شترمرغ آفریقایی گردن خاکستری

بازدید از کروکودیل ها به پایان رسیده اما هنوز جانداران دیگری هستند که از دیدن آنها شگفت زده می شوید. اولین قفس به شترمرغ آفریقایی گردن خاکستری تعلق دارد که از نسل دایناسورها به جا مانده است. این پرنده پاهایی بسیار قوی با دو انگشت دارد و زانوی او برعکس پای انسان هاست. این شترمرغ در ۲ سالگی به بلوغ می رسد و سالی یک بار بین ۲۰ تا ۳۰ تخم می گذارد. نوع ماده این جاندار از پرهای قهوه ای اش شناخته می شود و نر آن پرهای سیاه دارد.

بز تالی

موهای کوتاه، پاهای بلند، بدن کشیده و ظاهر بسیار زیبا از مشخصات بارز بز تالی است که بومی جزیره قشم به شمار می آید و در زبان محلی به کهر تالی شهرت دارد. این بزها سالی دو بار بچه دار می شوند و دوقلوزایی رواج زیادی در میان آنها دارد.

کبک

به قفس کبک ها می رسیم که از جمله جانداران تک همسر هستند و در کویرها، دامنه ها، کوه ها و صخره ها زندگی می کنند. این پرنده تنها به هنگام احساس خطر پرواز می کند و پریدنش به مسافت های کوتاه، آن هم در سراشیبی ها محدود می شود. گیاهان سبز، دانه ها، حبوبات، میوه ها و حشرات در زنجیره غذایی این جاندار جای دارند.

حیوانات تماشایی پارک کروکودیل

طاووس

شنیده اید که می گویند هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد؟ لازم نیست آن قدرها هم دور شوید تا بتوانید این جاندار را از نزدیک ببینید چرا که امروزه در باغ وحش ها و از جمله پارک نوپک این پرنده دیده می شود. طاووس ها بومی هندوستان هستند و در ۴ سالگی به بلوغ می رسند. پرهای زیبا، بلند و رنگی نشانه جنس نر این پرنده است و نوع ماده آن پرهای خاکستری دارد. این پرنده سالی یک بار حدود ۱۰ تا ۱۶ تخم می گذارد و البته در مناطق گرم این عدد می تواند به ۲۵ هم برسد.

بلدرچین

پرنده ای با پروازهای کوتاه و سریع و در ارتفاع کم که از دانه ها، حشرات و دیگر جنبندگان کوچک تغذیه می کند. بلدرچین خانه اش را بر روی زمین می سازد و مناطق خشک و بی آب و علف را ترجیح می دهد. این پرنده به مدت ۴ تا ۶ ماه در سال تخم گذاری می کند و قادر است حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تخم بگذارد.

حیوانات تماشایی پارک کروکودیل

مرغ شاخدار

نوبت می رسد به پرنده ای آفریقایی که همانند کبک پرواز می کند و از خانواده قرقاول ها به حساب می آید. مرغ شاخدار یا مرغ گینه ای ۴۰ تا ۷۰ سانتی‌متر طول دارد و وزن آن به ۷۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم می رسد. این پرنده تنها یک بار در سال تخم گذاری می کند و ۱۰ تا ۱۵ تخم می گذارد. در زیر تصویری از مرغ شاخدار و قرقاول را می بینید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید