بابل جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیری دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره سه جاذبه طبیعی بابل که نباید دیدن آن را از دست داد، بیشتر بدانید.

سه جاذبه طبیعی بابل که نباید دیدن آن را از دست داد!

سلام نو _ سرویس گردشگری: بابل، یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان مازندران است که با شمار زیادی از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تفریحی، از پرگردشگرترین شهرهای کشور به حساب می‌آید. با ما همراه شوید تا تعدادی از جاهای دیدنی بابل را به شما معرفی کنیم تا در سفر بعدی خود، بازدید از آن‌ها را در برنامه سفرتان بگنجانید.

فیلبند؛ از زیباترین روستاهای بابل

فیلبند از زیباترین روستاهای مرتفع در استان مازندران است. این روستا به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش و قرار گرفتن در ارتفاع کوهپایه‌ای، چشم‌اندازی زیبا به مراتع و روستاهای اطراف دارد. روستای فیلبند با طبیعت بکر و زیبایش در نیمی از سال با ابرها احاطه می‌شود و طبیعت دوستان زیادی در فصل گرم به این منطقه خوش آب و هوا سفر می‌کنند. دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال تشکیل می‌شود؛ تماشای حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده‌های ابر، لحظات به‌یادماندنی برای گردشگران خلق می‌کنند.

ییلاق این روستا در میان اهالی روستاهای اطراف نیز محبوبیت بالایی دارد و در فصول گرم سال، از بسیاری از روستاهای اطراف نیز به روستای فیلبند می‌آیند تا از آب و هوای عالی و طبیعت مطبوع آن بهره‌مند می‌شوند؛ اما در فصول سرد، ساکنان روستا هم به مناطق دیگر می‌روند و روستا خالی از سکنه می‌شود.

سه جاذبه طبیعی بابل که نباید دیدن آن را از دست داد!

برای ساکنان تهران و اطراف آن، روستای فیلبند به‌دلیل فاصله نزدیک تا پایتخت، محبوبیت بالایی دارد. از زیباترین مناظر ییلاق فیلبند، طلوع و غروب زیبای خورشید در این روستا است. کوهنوردی در این روستا نیز لذت‌بخش است. روستای فیلبند با ارتفاعی در حدود ۲,۳۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین روستای قسمت شرقی استان مازندران است و به همین دلیل با نام «بام شرقی مازندران» نیز شناخته می‌شود. در گویش مازندرانی این روستا را «فلبند» یا «فلبن» می‌گویند. «فل» معنای خستگی و «بند» معنی بند آمدن می‌دهد و بر اساس گفته‌های اهالی، راه دشوار تردد به این روستا در گذشته، باعث این نام‌گذاری شده است.

آدرس روستای فیلبند: استان مازندران، کیلومتر ۲۵ جاده هراز از آمل به پلور، فرعی روستای فیلبند

هفت آبشار سوادکوه؛ جذاب و تماشایی

هفت آبشار سوادکوه از زیباترین جاذبه‌های مازندران هستند. این آبشارهای دیدنی در نزدیکی شهر بابل قرار دارند و قدمت آن‌ها به چهل میلیون سال می‌رسد. همان طور که از نام این آبشار پیدا است، مجموعه هفت آبشار پلکانی بزرگ و کوچک، این جاذبه زیبا را به وجود آورده‌اند.

سه جاذبه طبیعی بابل که نباید دیدن آن را از دست داد!

این منطقه در نزدیکی روستای تیرکن از توابع دهستان درازکلا قرار دارد و به همین دلیل با عنوان هفت آبشار تیرکن نیز از آن یاد می‌شود. جنگل زیبای اطراف آبشار با رودخانه‌های پرآب، بر زیبایی این منطقه افزوده‌اند. تماشای آبشارها در این طبیعت بکر، آرامشی وصف ناپذیر برایتان ایجاد می‌کند.

ارتفاع بلندترین آبشار به ۹ متر می‌رسد و حوضچه زیر آن برای آبتنی و شنا بسیار مناسب است. مراتع اطراف روستای تیرکن در حوالی آبشارها و جنگل لفور «کالبکوشت» نام دارند و از سرسبزترین مراتع شمال با طبیعت چشم‌نواز هستند.

جنگل‌های اطراف هفت آبشار تیرکن نیز که از دیگر جاهای دیدنی بابل هستند، وسعتی در حدود ۲۲ هزار کیلومتر دارند. سراسر این منطقه را درختان ممرز، کهلو، افرا، توسکا و ازگل پوشانده‌اند. اما متاسفانه بعضی گونه‌های گیاهی در این جنگل به‌دلیل نوعی آفت از بین رفته‌اند.

هفت آبشار سوادکوه از جاهای دیدنی استان مازندران هستند و در منطقه‌ای بسیار بکر در دل جنگل‌های لفور قرار دارند. این منطقه بخشی از شهرستان بابل است و از شهرهای بابل، قائم‌شهر و سوادکوه، دسترسی مناسبی دارد.

سه جاذبه طبیعی بابل که نباید دیدن آن را از دست داد!

هفت آبشار تیرکن در ۴۲ کیلومتری جنوب بابل، ۵۱ کیلومتری جنوب غرب قائم‌شهر و ۳۵‌ کیلومتری غرب سوادکوه قرار گرفته است. روستای تیرکن نزدیک‌ترین منطقه مسکونی به هفت آبشار سواد کوه است و از این روستا تا اولین آبشار باید در حدود سه کیلومتر پیاده‌روی کنید. این مسیر کم عرض و شیب‌دار است. هفت آبشار تیرکن در فواصلی کوتاه از یکدیگر قرار دارند. برای بازدید از همه آبشارها درباید حدود دو ساعت پیاده‌روی کنید.

آدرس هفت آبشار تیرکن: استان مازندران، شهرستان بابل، شهر بابلکنار، دهستان درازکلا، روستای تیرکن، جنگل لفور

آبشار کلیره؛ جاذبه‌ای دیدنی در بابل

آبشار کلیره در روستای بتلیم، در بخش بندپی شرقی استان مازندران واقع شده است و حدود ۴۵ کیلومتری شهر بابل قرار دارد. این آبشار از مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه های گردشگری بابل به شمار می‌آید. برای دسترسی به روستای بتلیم باید از مسیر جنگلی بی‌نهایت زیبا عبور کنید و پس از رسیدن به روستای بتلیم، باید آماده یک جنگل‌نوردی حسابی شوید. این ماجراجویی دل‌انگیز در دل جنگل ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و در نهایت آبشار ۱۰ متری کلیره پیش چشم‌تان ظاهر می‌شود.

سه جاذبه طبیعی بابل که نباید دیدن آن را از دست داد!

اگر فصل بهار را برای مسافرت به این منطقه انتخاب کنید، بوی عطر گل‌ها و سرسبزی درختان، هوش از سرتان خواهد برد. از آنجا که در فصل تابستان، هوا گرم است و آب آبشار کم می‌شود؛ بهتر است در فصل پاییز به این منطقه بروید که علاوه بر تعداد کمتر گردشگران، هم آب‌وهوا رو به خنکی می‌رود و هم آب آبشار افزایش می‌یابد. علاوه بر این، چشم‌انداز بی‌بدیل و رنگارنگ درختان، چنان منظره شگفت‌انگیزی به وجود می‌آورد که خاطره آن برای همیشه در ذهن‌تان باقی خواهد ماند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بندپی شرقی، ر وستای بتلیم

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید