۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 55413386

سفر به گرگان در هر فصلی جذاب و به یادماندنی خواهد بود در صورتیکه از دیدنی‌های جالب گرگان غافل نشویم.

دیدنی‌های جالب گرگان

سلام نو _ سرویس گردشگری: ایران پر از منطقه‌های بهشتی است و در گوشه و کنار آن می‌شود رنگی از هنر و سخاوت خدا را به چشم دید. گرگان یکی از مناطقی است که هنر طبیعت در آن غوغا می‌کند و سهم زیبایی آن در بین جاهای دیدنی ایران بسیار است.

دیدنی‌های تاریخی گرگان

کاروانسری رباط سفید

یکی از جاذبه های تاریخی شهر گرگان که در حدود یک ساعت با آن فاصله دارد، کاروانسرای رباط سفید است که در ۴۹ کیلومتری شهر گرگان در مسیر منطقه گردشگری توکستان قرار گرفته است. این کاروانسرا در قبل از شروع این منطقه گردشگری و قبل از روستای چهارباغ قرار گرفته است. این کاروانسرا در زمان حکومت صفویان ساخته شده است و تابحال به خوبی پاربرجا مانده است! عرض دروازه ورودی این کاروانسرا که در نگاه اول احتمالا شما را هم مجذوب خود می کند، ۳ متر است. در کنار این کاروانسرا می توانید، چشمه ی آبی هم پیدا کنید که در تمام ایام سال حتی فصول گرم سال، آب بسیار خنکی دارد.

دیدنی‌های جالب گرگان

آب بندان روستای شموشک گرگان

یکی دیگر از جاهای دیدنی گرگان که متاسفانه زیاد شناخته شده نیست و معمولا افراد کمی برای بازدید از آن اقدام به طی مسیر لازم می کنند، آب بندان روستای شموشک گرگان است. این آب بندان در حدود ۶۰ هزار متر مربع است و آبی در حدود نیم میلیون متر معکب در خود ذخیره سازی کرده است! این آب بندان در جنوبی روستای شموشک قرار گرفته و محوطه آن را دور تا دور جنگلی سرسبز فراگرفته است.

شاید باورش کمی سخت باشد، اما همین ۶ هکتار قادر است که ۲۰۴۰۰۰ متر مربع زمین را آبیاری کند. این آب بندان و ساخته شدن آن توسط سازندگان باعث شده است که چشمه های فراوانی از این منطقه شروع بشوند و کمک زیادی برای کشاورزی بوده است! اگر دوست دارید که ببینید، آب مایع حیات چگونه زندگی کشاورزان را کنترل می کند و به آن ها در فصل تابستان کمک می کند، سری به این آب بندان بزنید. شما برای رسیدن به این آب بندان و روستای شموشک کافی است که حدود ۱۵ دقیقه از شهر گرگان به سمت این روستای رانندگی کنید.

دیدنی‌های جالب گرگان

دیدنی‌های طبیعی و جالب گرگان

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره ، از دلفریب‌ترین جاهای دیدنی گرگان است که زیبایی خود را در تمام فصل‌ها حفظ می‌کند، اما بیش‌تر محبوبیت آن به پاییزهای رویایی‌اش است. این پارک در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، نزدیک پارک جنگلی ناهارخوران قرار دارد. اگر به دنبال رفتن به جایی هستید که تصویری از پاییز، شبیه آن‌چه در قصه‌‎ها و افسانه‌ها شنیده‌اید را به چشم ببینید، باید به النگدره بروید. در این جنگل زیر طاقی از درختان پیاده‌روی کنید، سمفونی زیبای رودخانه را گوش کنید و از شیطنت برگ‌های رنگارنگ و خنکای دلچسب پاییز غرق لذت شوید.

قله زبله

در سفر به شمال و شهر گرگان اصلا نباید از این جاذبه ی گردشگری و دیدنی های آن حواستان پرت شود! قله زبله که یکی از قله های مشرف به روستای زیارت هم محسوب می شود، دارای چشم انداز بی نظیر و شگفت انگیزی است که تمامی چشم ها را مات و مبهوت می کند. شاید برای شما هم این سوال بوجود آمده باشد که مسیر دسترسی و آدرس قله زبله کجاست؟

دیدنی‌های جالب گرگان

اگر تصمیم گرفته اید که از نزدیک سری به این قله بزنید و نگاهی به چشم انداز آن بیندازید، کافی است که یکی از دو روستای علی آباد یا زیارت را برای مسیر انتخاب کنید چرا که از هر دوی این روستاها امکان رفتن به این مکان وجود دارد. اگر دوست دارید که کمی هم مسیر شما هیجان انگیزتر شود، صعود کردن از رودخانه پیرشیخ هم می تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

ارتفاع این قله که آن را جزو بی نظیرترین جاهای دیدنی گرگان محسوب می کنیم در حدود ۲۵۰۰ متر است. شما اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید و شخصی همراه شما باشد که دارای تجربه در این زمینه است، با گذراندن حدود ۵ الی ۶ ساعت قادر به فتح این قله هستید. اگر نگران فاصله ی گرگان از این قله ی دیدنی هستید، باید به شما بگوییم که با طی کردن مسیر ۱۰ کیلومتری می توانید به دامنه شمالی کوه برسید.

آبشار لوه

در هر گوشه از منطقه زیبای گرگان و استان گلستان، طبیعت به شکل تازه‌ای بازدیدکنندگان را متعجب می‌کند.

دیدنی‌های جالب گرگان

آبشار لوه نام یکی از جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود که در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در دل جنگل‌های انبوه و سرسبز روستای لوه قرار دارد. این روستا در پنج کیلومتری جاده اصلی مشهد – گلستان است و دسترسی به آن خیلی دشوار نیست. جنگل لوه را بی‌شک می‌توان جزء یکی از زیباترین جنگل‌های تمام ایران دانست. حال تصور کنید که در دل همین جنگل، چندین آبشار کوچک و بزرگ از دل کوه می‌جوشند و در حوضچه‌های زیبایی می‌ریزند و مناظر خیره کننده و خاطره انگیزی را ایجاد می‌کنند. بازدید از آبشار لوه به کسانی توصیه می‌شود که قصد دارند سفر طبیعت گردی منحصر به فردی را تجربه کنند.

آدرس آبشار لوه: استان گلستان، گرگان، ۲۰ کیلومتری گالیکش، روستای لوه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید