اگر میخواهید روحیه بهتری داشته باشید باید در سبک زندگی و رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. مصرف غذاهای تقویت کننده روحیه و خلق و خو می توانند مواد مغذی بدن را تأمین کرده و بر رفاه کلی شما تأثیر بگذارند. در زیر لیستی از غذاهای تقویت کننده روحیه آورده شده است.

1. نان سبوس دار

آمینو اسید، بلوک های پروتئین هستند و در اکثر مواد غذایی یافت می شوند. یکی از کارکردهای مهم اسیدهای آمینه، ارسال پیام به سیستم عصبی مرکزی شما است. پروتئین ها و اسیدهای آمینه نقش مهمی در عملکرد طبیعی مغز دارند، به خصوص قبل از تولد وقتی که غلظت خون جنین در حال رشد باشد. بیشتر مواد شیمیایی ضروری در مغز و بدن ما به وسیله اسیدهای آمینه تولید می شوند. اسیدهای آمینه زیر و انتقال دهنده های عصبی مرتبط با آنها برای یک سیستم عصبی سالم بسیار مهم هستند.

گاما آمینو بوتیرات (GABA) ، گلیسین، آسپارتات، گلوتامات

تیروزین، دوپامین، آدرنالین و نورآدرنالین

تریپتوفان و سروتونین

آدنوزین

آرژنین واکسید نیتریک

اسیدهای آمینه N و استیل و پپتیدها

نان سبوس دار در مقایسه با نان ساده با اسیدهای آمینه ضروری غنی شده است. هر روز صبح چند برش نان سبوس دار را به همراه صبحانه میل کنید، تا سرعت انتقال تکانه های عصبی در سیستم عصبی شما بیشتر شود.

2. بوقلمون و مرغ

این منابع پروتئین کم چرب سرشار از یک اسید آمینه بنام تیروزین هستند، که باعث افزایش سطح مواد شیمیایی مغز، دوپامین و نوراپی نفرین می شوند. این دو ماده شیمیایی مسئول انگیزه و واکنش ما هستند. تیروزین سطح انرژی را بالا می برد و به بدن کمک می کند تا با استرس بهتر مقابله کند.

مطالعات نشان داده اند که تیروزین ممکن است به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند. یافته های اولیه حاکی از اثر مفید تیروزین به همراه سایر اسیدهای آمینه در افراد مبتلا به زوال عقل از جمله بیماری آلزایمر است.

3. آب

کمبود آب، یک دلیل شایع اما اغلب مورد غفلت است. هنگامی که بدن به خوبی هیدراته نمی شود، جریان خون به اندام ما کاهش می یابد و بدن کند می شود. روزانه نوشیدن آب به اندازه کافی، می تواند شما را از بی حالی نجات دهد. بیشتر بزرگسالان باید روزانه هشت تا ده لیوان آب بنوشند. حال نوشابه های کافئین دار و قهوه جایگزین آب نیستند. آنها ممکن است به عنوان دیورتیک عمل کرده و کمبود آب بدن را افزایش دهند. یاد بگیرید که چگونه عادت آب را توسعه دهید.

4. موز

غذاهای غنی از منیزیم مانند موز را به رژیم غذایی خود برای جلوگیری از تحریک پذیری، بی اشتهایی، خستگی و بیماری های قلبی اضافه کنید. افزایش مصرف منیزیم باعث اضطراب کمتر و خواب بهتر می شود. اگر موز را دوست ندارید، سایر منابع منیزیم خوب آجیل، لوبیا و سبزیجات برگ دار توصیه می شوند.

5. غذاهای دریایی

دریایی غذاهای دریایی حاوی مقدار زیادی سلنیوم هستند. سلنیوم، یک ماده معدنی که با تقویت روحیه مرتبط است. افزایش مصرف غذاهای دریایی منجر به احساس شادی بیشتر، انرژی بیشتر و کاهش اضطراب می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید