جـرایم سـایبـری درسال گذشته افزایش 28.86 % وقـوع پرونده ها ، نسبت به مدت مشابه سال قبـل(1401) داشته است که با پیگیری های به عمل آمده ، 95.7  % از جرائم فضای مجازی در گلسـتان  کشـف شده است.

کشف ۹۵ درصد جرائم فضای مجازی در گلستان

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: درسال گذشته ۹۵ درصد جرائم فضای مجازی دراستان که تشکیل پرونده شده بود کشف شد. کسـب منافع مـالـی، کنجـکاوی و انتقـام جـویـی مهمترین انگیزه مجرمان بوده است.

به گزارش سلام نو سرهنگ سعید تجری با حضور درخبرگزاری ایلنای گلستان اظهارکرد: شهروندان قبل از حضور در فضای مجازی باید با آسیب‌ها و تهدیدات آن آشنا شوند.اصحاب رسانه هم می توانند با آموزش‌های لازم نقش بسیار موثری در کاهش جرائم درفضای مجازی داشته باشند.

وی ادامه داد: جـرایم سـایبـری درسال گذشته افزایش 28.86 % وقـوع پرونده ها ، نسبت به مدت مشابه سال قبـل(1401) داشته است که با پیگیری های به عمل آمده ، 95.7  % از جرائم فضای مجازی در گلسـتان  کشـف شده است.

تجری بیان کرد: 26.55%  مربوط به برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی.43.79 %  مربوط به کلاهبرداری رایانه ای.17.75 %  مربوط به جرائم هتک حیثیت و نشر اکاذیب و تهدید و مزاحمت  اینترنتی.3.97% مربوط به جرائم قمار و شرط بندی 7.94 % مربوط به سایر جرائم از کل پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا استان در سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین انگیزه مجرمان در انجام جرایم فضای مجازی درسال گذشته  کسـب منافع مـالـی ، کنجـکاوی ، سـرگرمی ، انتقامجویی و ..... بوده است.

انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید