با گرم شدن هوا و رسیدن فصل بهار، وقت آن است که لباس‌های زمستانی را جمع آوری کنیم و جای آنها را به لباس‌های خنک‌تر بهاری و تابستانی بدهیم.

۵ اشتباه بزرگ در جمع کردن لباس زمستانی

به گزارش سلام نو آنطور که روزیاتو نوشته است چطور می‌توانیم از لباس‌های زمستانی خود به خوبی نگهداری کنیم تا در فصل سرما بعد، سالم و بدون نقص باشند؟

در این مطلب، به ۵ اشتباه رایج که هنگام انبار کردن لباس‌های زمستانی باید از آنها اجتناب کنید، می‌پردازیم:

۱. شستشوی لباس‌ها قبل از انبار کردن

شاید فکر کنید چون قرار نیست تا مدتی این لباس‌ها را بپوشید، نیازی به شستن آنها نیست. اما این تصور اشتباه است. لکه‌ها و بوی غذا که روی لباس‌های زمستانی - از جوراب شلواری پشمی گرفته تا ژاکت - باقی می‌ماند، نه تنها پاک کردن لکه‌ها را در آینده سخت‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند باعث جذب حشرات نیز شود.

بنابراین قبل از انبار کردن لباس‌های زمستانی، آنها را بشویید یا به خشکشویی بسپارید و لکه‌ها را از بین ببرید. این کار باعث می‌شود که ۶ ماه بعد که دوباره سراغ لباس‌های زمستانی خود می‌روید، از خودتان راضی باشید و آنها را تمیز و بدون سوراخ بید ببینید.

۲. بی‌توجهی به بیدها

هیچ چیز ناامیدکننده‌تر از این نیست که بعد از چند ماه، ژاکت مورد علاقه‌تان را از انبار بیرون بیاورید و ببینید که بیدها آن را سوراخ کرده‌اند. اما خوشبختانه جلوگیری از بیدزدگی لباس کار سختی نیست.

شما می‌توانید با استفاده از اسانس روغن سدر یا اسطوخودوس و یا توپ‌های ضد بید (نفتالین) به راحتی از شر بیدها خلاص شوید.

۳. چپاندن لباس‌ها در یک فضای کوچک

در حالی که گذاشتن برخی اقلام مانند کاپشن‌های پفکی در کیسه‌های وکیوم می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما جا دادن سایر لباس‌ها در یک فضای کوچک ممکن است باعث چروک شدن و از ریخت افتادن آنها شود.

چکمه‌ها و کفش‌های زمستانی معمولاً حجیم هستند، اما بهتر است در برابر وسوسه پر کردن یک جعبه با انبوهی از کفش مقاومت کنید، زیرا در عرض ۶ ماه شکلشان را از دست خواهند داد.

یک ترفند ساده این است که از قالب‌های شکل‌دهنده در چکمه‌های چرمی بلندتان استفاده کنید یا درون آنها را با روزنامه باطله پر کنید تا شکلشان حفظ شود.

۴. نگهداری در مکان نامناسب

برای نگهداری بلندمدت از لباس‌های زمستانی، مکانی را انتخاب کنید که خنک، خشک و دور از نور خورشید باشد. بسیاری از افراد زیرشیروانی یا زیرزمین را برای این کار انتخاب می‌کنند، اما باید مطمئن شوید که این مکان‌ها تغییرات دمایی زیادی را تجربه نمی‌کنند، زیرا این امر می‌تواند به لباس‌ها آسیب برساند.

همچنین از مکان‌های مرطوب دوری کنید، زیرا رطوبت می‌تواند باعث ایجاد کپک و سفیدک شود. در نهایت، نقطه‌ای دور از نور خورشید را برای انبار کردن لباس‌های زمستانی انتخاب کنید، زیرا نور آفتاب می‌تواند رنگ لباس‌ها را بپراند.

به جای زیرشیروانی یا زیرزمین، می‌توانید لباس‌هایی را که برای مدت طولانی به آنها نیاز ندارید، زیر تخت یا در کشوهای آن، در طبقات بالایی کمد لباس یا در یکی از کمدهای خالی خانه قرار دهید.

۵. عدم استفاده از کاغذ بدون اسید

لباس‌های خاص مثل لباس‌های آنتیک یا ژاکت‌های بافتنی دست‌بافت را درون کاغذ بدون اسید بپیچید. سعی نکنید لباس‌های قدیمی یا الیاف طبیعی را در پلاستیک نگهداری کنید، زیرا آنها برای تنفس به فضا نیاز دارند.

از کاغذهای بسته‌بندی معمولی استفاده نکنید، زیرا اسید موجود در آنها می‌تواند در طول زمان باعث تجزیه الیاف شود. در عوض، از کاغذ بدون اسید برای پیچیدن به دور لباس‌ها استفاده کنید تا به حفظ و سالم ماندن آنها در طول انبار کردن کمک کنید.

با رعایت این نکات ساده، می‌توانید از لباس‌های زمستانی خود به خوبی نگهداری کنید و آنها را تا فصل سرما بعد سالم و بدون نقص نگه دارید.

۵ اشتباه بزرگ در جمع کردن لباس زمستانی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید