سفری کوتاه به دنیای شگفت‌انگیز چین خواهیم داشت و با برخی از منحصر به فردترین جاذبه‌های این کشور آشنا می‌شویم.

چین: سرزمین عجایب و گنجینه‌های پنهان / گشتی در میان شگفتی‌های چین

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است چین، کشوری پهناور با قدمتی چند هزار ساله، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران بوده است. از دیوار عظیم چین گرفته تا باغ‌های ییوان و مجسمه‌های سنگی بودا، جاذبه‌های این سرزمین بی‌نظیر هر ساله میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کند.

۱. شهر ممنوعه: قصری باشکوه در قلب پکن

شهر ممنوعه، مجموعه‌ای از قصرها و باغ‌های سلطنتی است که در قلب پکن، پایتخت چین، قرار دارد. این مجموعه عظیم که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی می‌رسد، محل اقامت ۲۴ امپراتور از سلسله مینگ و چینگ بوده است.

شهر ممنوعه به دلیل معماری باشکوه، تزئینات ظریف و باغ‌های سرسبز، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری چین و جهان به شمار می‌رود. گشت و گذار در این مجموعه تاریخی، سفری به دنیای امپراتوران چین باستان و آشنایی با فرهنگ و هنر این سرزمین است.

۲. باغ یویوان: تابلویی از طبیعت در قلب شانگهای

باغ یویوان، یکی از زیباترین باغ‌های سنتی چین است که در شهر شانگهای واقع شده است. این باغ با قدمتی بیش از ۵۰۰ سال، نمونه‌ای بی‌نظیر از هنر باغسازی چینی به شمار می‌رود.

در باغ یویوان، می‌توانید از تماشای صخره‌ها، آبشارها، پل‌ها، غرفه‌های چوبی و گل‌های رنگارنگ لذت ببرید. قدم زدن در این باغ زیبا، حس آرامش و صلح را به شما هدیه می‌دهد.

۳. ارتش سفالی شیان: سفری به دنیای سربازان تراکوتا

ارتش سفالی شیان، یکی از بزرگ‌ترین اکتشافات باستان‌شناسی در تاریخ بشر است. این مجموعه شامل هزاران مجسمه سرباز سفالی در اندازه‌های واقعی است که در کنار امپراتور نخست چین دفن شده‌اند.

مجسمه‌های ارتش سفالی با ظرافت و دقت بسیار زیادی ساخته شده‌اند و هر کدام از آن‌ها چهره‌ای منحصر به فرد دارند. تماشای این سربازان تراکوتا، سفری به دنیای چین باستان و آشنایی با قدرت و عظمت امپراتوری آن زمان است.

چین: سرزمین عجایب و گنجینه‌های پنهان / گشتی در میان شگفتی‌های چین

۴. مرکز تحقیقات بر روی پاندای بزرگ چنگدو: دیدار با بامزه‌ترین خرس‌های دنیا

مرکز تحقیقات بر روی پاندای بزرگ چنگدو، مکانی ایده‌آل برای دیدن این موجودات دوست‌داشتنی و در حال انقراض است. در این مرکز، می‌توانید از نزدیک با پانداها آشنا شده و رفتارها و شیوه زندگی آن‌ها را مشاهده کنید.

مرکز تحقیقات چنگدو، علاوه بر اینکه یک جاذبه گردشگری محبوب است، نقش مهمی در حفظ و تولید مثل پانداها نیز ایفا می‌کند.

۵. مجسمه بزرگ بودا: تماشای بودای غول‌پیکر در لشان

مجسمه بزرگ بودا، یکی از بلندترین مجسمه‌های بودا در جهان است که در شهر لشان در استان سیچوآن چین واقع شده است. این مجسمه سنگی با ارتفاع ۷۱ متر، در قرن هشتم میلادی ساخته شده است.

مجسمه بزرگ بودا، به دلیل عظمت و شکوه خود، یکی از جاذبه‌های مذهبی و گردشگری مهم چین به شمار می‌رود.

چین، کشوری پهناور و پر رمز و راز است که جاذبه‌های منحصر به فرد و دیدنی‌های فراوانی برای گردشگران دارد. با سفر به این سرزمین کهن، می‌توانید سفری به تاریخ، فرهنگ و هنر چین داشته باشید و خاطرات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

چین: سرزمین عجایب و گنجینه‌های پنهان / گشتی در میان شگفتی‌های چین

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید