اما شهر محلات فقط گل و گیاه نیست، بلکه سوغاتی‌های منحصر به فرد و خوشمزه‌ای نیز دارد که می‌توانند سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزنند.

محلات؛ گشتی در میان عطر گل‌ها و سوغات‌های ناب

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است محلات، شهر گل و زیبایی در استان مرکزی ایران، بهشتی برای دوستداران گل و گیاه و طبیعت است. این شهر که در ۲۶۲ کیلومتری تهران واقع شده، به واسطه ی مزارع وسیع گل و گیاه زینتی و تنوع بی‌نظیر آن ها، به عنوان "هلند ایران" شناخته می‌شود.

بوی گل‌ها در هر سو:

بدون شک، گل و گیاه مهم‌ترین سوغاتی محلات است. در این شهر برای هر سلیقه‌ای گل و گیاهی پیدا می‌شود. از گل‌های شاخه‌ای و آپارتمانی گرفته تا نهال‌های مثمر و درختچه‌های زینتی، همه و همه در محلات به وفور یافت می‌شوند.

حلوا ارده ای بهشتی:

حلوا ارده محلات طعم و عطری بی‌نظیر دارد. این سوغاتی خوشمزه از کنجد مرغوب و با ظرافت خاصی تهیه می‌شود و می‌تواند به عنوان یک میان وعده یا دسر لذیذ مورد استفاده قرار گیرد.

محلات؛ گشتی در میان عطر گل‌ها و سوغات‌های ناب

شفا در دل گیاهان:

محلات به واسطه ی آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز، محل مناسبی برای پرورش گیاهان دارویی است. در این شهر انواع گیاهان دارویی با خواص درمانی مختلف کشت و فرآوری می‌شوند و به سراسر ایران و حتی کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

عرقیات خنک و گوارا:

عرقیات گیاهی یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب محلات است. در این شهر کارخانه‌های متعددی به تولید عرقیات با طعم‌ها و رایحه‌های مختلف مشغول هستند. گلاب، عرق نعناع، عرق بیدمشک و عرق بهار نارنج از جمله عرقیات پرطرفدار محلات هستند.

نان گرده، طعمی شیرین:

نان گرده یکی از نان‌های سنتی و خوشمزه ی محلات است. این نان با آرد، شکر، زعفران و هل تهیه می‌شود و طعمی شیرین و دلچسب دارد.

عسل طبیعی، هدیه ی طبیعت:

محلات و خمین از مهم‌ترین قطب‌های تولید عسل در ایران هستند. عسل این منطقه به دلیل کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر، طرفداران بسیاری دارد.

صنایع دستی، یادگاری از هنر ایرانی:

در بازارهای قدیمی محلات می‌توانید حجره‌های متعددی را ببینید که به عرضه ی صنایع دستی این شهر می‌پردازند. گیوه‌دوزی، گلیم‌بافی، محصولات چوبی و سفالگری از جمله ی این صنایع دستی هستند.

سفر به محلات، تجربه‌ای منحصر به فرد از دیدن گل‌های رنگارنگ، تنفس هوای پاک و چشیدن طعم‌های اصیل ایرانی است. با خرید سوغاتی‌های این شهر، خاطرات سفرتان را زنده نگه دارید.

محلات؛ گشتی در میان عطر گل‌ها و سوغات‌های ناب

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماه IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    3 0
    شهر محلات یکی از مراکز تولید و بافت فرش و قالی های نفیس و همچنین پرورش ماهی های زینتی برای آکواریوم نیز هست . 😊😊🐠🐟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید