۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 55513098

همراه باشید تا بلاخره بدانیم بروجن کجاست و نحوه دسترسی به آن چگونه است.

چگونه به بروجن برویم؟

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است در ادامه از سفری به سرزمین کوه‌ها و چشمه‌ها؛ بروجن، نگین چهارمحال و بختیاری خواهیم گفت.

بروجن کجاست

در میان کوه‌های بلند و سرسبز استان چهارمحال‌وبختیاری، شهری زیبا و خوش آب و هوا به نام بروجن خودنمایی می‌کند. این شهر با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است.

این شهر با آب و هوای مطبوع و معتدل در تابستان، طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی فراوان، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران تبدیل شده است.

بروجن در شرق استان چهارمحال و بختیاری و در دامنه کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. این شهر از شمال به شهرستان اردل، از شرق به استان اصفهان، از جنوب به شهرستان لردگان و از غرب به شهرستان بن می‌رسد.

این شهر پس از شهرکرد، دومین شهر پرجمعیت استان به شمار می‌رود و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، از آب و هوایی خنک و کوهستانی برخوردار است.

برای سفر به بروجن می‌توانید از طریق جاده یا هواپیما به شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، بروید و سپس با استفاده از اتوبوس یا تاکسی به بروجن سفر کنید. همچنین، فرودگاه شهرکرد در فاصله ۵۰ کیلومتری بروجن قرار دارد و می‌توانید با استفاده از پروازهای مستقیم از تهران و اصفهان به این فرودگاه بروید.

چگونه به بروجن برویم؟

بهترین زمان سفر

به دلیل ارتفاع زیاد بروجن از سطح دریا، آب و هوای این شهر در زمستان‌ها سرد و کوهستانی است. به همین دلیل، بهترین زمان برای سفر به بروجن، از اوایل بهار تا اواخر تابستان است. در این فصل‌ها، هوا ملایم و مطبوع است و می‌توانید از طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری این شهر لذت ببرید.

بروجن دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تالاب گندمان:این تالاب زیبا در فهرست ده تالاب برتر ایران برای تماشای پرندگان آبزی قرار دارد و نام آن در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان ثبت شده است. تالاب گندمان میزبان بسیاری از پرندگان مهاجر و بومی است و در اطراف آن امکاناتی برای اسب‌سواری و گشت و گذار وجود دارد.

  • تالاب دهنو:این تالاب آرام و زیبا در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر بروجن قرار دارد و به دلیل غنای زیستی بالا و مهمان‌پذیری انواع پرندگان مهاجر و بومی، شهرت جهانی دارد. تالاب دهنو به عنوان یک منطقه طبیعی، زیستگاه متنوعی از پرندگان است و مناظر طبیعی زیبایی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

علاوه بر جاذبه‌های ذکر شده، بروجن دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز همچون پارک ملی تنگه صیاد، پارک جنگلی بیدآباد، چشمه برم و موزه مردم‌شناسی است.

سوغات:

از جمله سوغاتی‌های بروجن می‌توان به عسل، گردو، بادام، آلوچه، گیوه، جاجیم و قالی اشاره کرد.

چگونه به بروجن برویم؟

کد خبرنگار: ۲۶
۱۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 1
    به به از این اطلاعات ومعرفی شهرستان !!!!!!
  • حمیدرضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    6 1
    با سلام تالاب بین المللی چغاخور را فراموش کردید شهر گز بلداجی را هم بام ایران بروجن را هم مجموعه نمونه گردشگری سیاسرد و هزاران جاذبه فرهنگی و گردشگری دیگر فاصله تا شهر اصفهان یک ساعت قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال به جتوب
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    4 1
    اطراف شهرمرکزی تالاب گندمان سبزکوه سدچغاخور گدارکبک روستای دیدنی له دراز سد دهنو و ده ها مکان دیدنی دیگر وجود دارد.گندمان که شهرتابعه بروجن است سه خانه بوم گردی دارد که همیشه میزبان توریست های چینی ژاپنی آلمانی و.. است که هم از تالاب دیدن می کنند هم کوهنوردی می کنند.خودبروجن دوموزه دارد. یک حمام قدیمی که اکنون بازسازی شده وانواع داروهای گیاهی دریک قسمت آن و انواع غذاهای خاص این منطقه درقسمت دیگرآن درقسمت دیگرعرضه می شود
  • محمود آقاخانی IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 1
    البته روستای امامقیس نگین سرسبز و زیبا با مردمانی مهمان نواز وچشمه های فراوان و امامزاده حس زندگی به آدم میده. زنده باد چهار محال
  • مریم IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 1
    سیاسرد را فراموش کردید
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 1
    کشک وقارا وقارچ کوهی وگیاه پرخاصیت گنه بو وسردنگ وتره کوهی وخیلی چیزهای دیگه درایام بهار از اطراف بروجن به این شهر سرازیر میشود
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 1
    واقعا بروجن عالیه
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    شهر بسیار زیبا با مردمی خونگرم ومهربان هست عالیه سیا سرد زیبایی دارد با دوتا چشمه پرآب ومنظره زیبا
  • DE ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بروجن خیلی خوبه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید