رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد که اسرائیل یک «مسئولیت اساسی» برای محافظت از غیرنظامیان در غزه بر عهده دارد.

جو بایدن: اسرائیل حق مقابله با حماس را دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت که اسرائیل حق مقابله با حماس را دارد اما همچنین یک «مسئولیت اساسی» برای محافظت از غیرنظامیان در غزه بر عهده دارد.

بایدن افزود: «این جنگ تلفات بیشتری را بر غیرنظامیان بی‌گناه نسبت به مجموع جنگ‌های قبلی در غزه وارد کرده است».

هم‌زمان با وخیم‌تر شدن وضعیت بشردوستانه در غزه، بایدن اعلام کرد که ایالات متحده یک بندر موقت در نزدیکی غزه ایجاد خواهد کرد که برای ارسال کمک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که دولت وی همراه با سایر کشورها برای دستیابی به توافقی برای آتش‌بس موقت برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی کار می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، وی به حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و با اشاره به صحبت‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت که تسلیم دربرابر یک رهبر روسیه خطرناک و غیرقابل قبول است.

وی در عین حال با تأکید بر تعهد آمریکا به ناتو و امنیت اروپا گفت که اگر آمریکا کنار بکشد، اوکراین و اروپا به خطر خواهد افتاد. ما کنار نخواهیم رفت.

بخش دیگری از حرف‌های رئیس‌جمهوری درباره دموکراسی به حمله حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ اشاره داشت.

وی گفت: «بسیاری از ما در آن روز تاریک اینجا بودیم. ما همه با چشم‌های خود شاهد بودیم که شورشیان، وطن‌پرست نبودند. آنها آمده بودند تا مانع انتقال مسالمت‌آمیز قدرت شوند. اما آنها شکست خوردند. آمریکا برجا ایستاد و دموکراسی پیروز شد».

رئیس‌جمهوری آمریکا از قانون‌گذاران آمریکا خواست متحد شوند و از دموکراسی آمریکا دفاع کنند.

وی افزود: «به انتخابات آزاد و منصفانه احترام بگذارید. اعتماد به نهادهای ما را بازسازی کنید و علنا بگویید خشونت سیاسی جایی در آمریکا ندارد. تاریخ شاهد ماست».

انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید