۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 55432703

ساری دیدنی‌های بسیاری دارد در این میان با ما همراه باشید تا از جاذبه های گردشگری ساری + آدرس بیشتر بدانید.

جاذبه های گردشگری ساری + آدرس

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر ساری پرجمعیت ترین شهر استان مازندران و مرکز آن است. این شهر زیبای شمالی قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد که موجب شده علاوه بر طبیعت زیبا و منحصر به فرد بناهای دیدنی فراوانی نیز داشته باشد. شهر با قرار گرفتن در نزدیکی کوه و جنگل و دریا آب و هوایی معتدل دارد که لذت سفر به آن را دوچندان می کند. ساری در ابتدای حکومت آقا محمد خان قاجار و قبل از تهران برای مدتی پایتخت ایران بود و اولین شهری بود که ساخت راه آهن سراسری در آن آغاز شد.

جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ساری

دریاچه الندان

در میان دریاچه های مختلف در شهرستان ساری، دریاچه الندان جزء معدود دریاچه هایی است که تنها منبع تامین آبش، باران می باشد. این دریاچه نزدیک به ۱۷ هکتار مساحت دارد اما در روزهای اوج بارندگی، مساحتش به بیش از ۳۰ هکتار هم می رسد. گردشگرانی که قصد بازدید از دریاچه الندان را دارند می بایست به بخش چهاردانگه شهرستان ساری مراجعه کرده و در منطقه جنگلی پله الندان، وارد روستای ازنی شود.

جاذبه های گردشگری ساری + آدرس

یکی از جذابیت هایی که دریاچه الندان ساری دارد، آب بسیار تمیز آن است چراکه در اطراف دریاچه، سکونتگاهی وجود ندارد تا باعث آلودگی آب شود لذا گفته می شود آب دریاچه الندان قابل شرب می باشد. پیشنهاد می کنیم هنگام بازدید از دریاچه الندان، نگاهی هم به مناطق جنگلی اطراف دریاچه هم بیاندازید چراکه علاوه بر طبیعت سرسبز و بکری که دارند، گیاهان دارویی بسیاری از جمله الزی یا پیازچه وحشی و گل بنفشه در آنجا وجود دارد.

آدرس: استان مازندران، شهر ساری، بخش چهار دانگه، شهرستان کیاسر

دشت ناز

در بخش شرقی استان مازندران، جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که هرکدام از ارزش و محبوبیت قابل توجهی برخوردار هستند اما در میان دیدنی های ساری، دشت ناز نه تنها در میان جذاب ترین جاذبه ها قرار دارد بلکه در میان تمام جاهای دیدنی استان مازندران هم یکی از بهترین مناطق طبیعت گردی به شمار می رود.

دشت ناز منطقه ای وسیع و سرسبز است که یک پناهگاه حیات وحش بزرگی را هم در خود جای داده بطوریکه تنوعی از حیوانات وحشی و بیش از ۴۰۰ گونه گیاهی در این دشت وجود دارد.

جاذبه های گردشگری ساری + آدرس

لازم است بدانید حیواناتی که در اطراف دشت ناز زندگی می کنند به صورت آزادانه هستند و همواره باید مراقب آن ها باشید. گردشگرانی که در میان دیدنی های ساری قصد بازدید از دشت ناز دارند خوب است بدانند در دوران زایش گوزن ها، درب پناهگاه بر روی عموم بسته می باشد و همچنین در روزهای اوج گردشگری، دشت ناز به یکی از شلوغ ترین مناطق شهرستان ساری تبدیل خواهد شد.

دشت ناز منطقه ای سرسبز و بکر است و برای طبیعت گردی و لذت بردن از سکوت طبیعت بی شک انتخابی بی نظیر خواهد بود اما در اطراف دشت ناز، جاذبه های گردشگری مختلفی هم وجود دارد که شامل خانه تاریخی فاضلی و کلبادی، پناهگاه حیات وحش سمسکنده و غیره بوده و بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

نشانی: سی کیلومتری شمال شرقی ساری

دریاچه چورت

دریاچه چورت جاذبه ای دیدنی و منحصر به فرد در میان دیدنی های ساری است که در اثر زلزله ای به وجود آمده است. این دریاچه در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب مرکز شهر ساری و ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

جاذبه های گردشگری ساری + آدرس

اگر قصد بازدید از دریاچه چورت را دارید، کافیست به نزدیکی روستاهای اروست و کیاسر مراجعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید دریاچه چورت فاصله ای ۸۰ کیلومتری تا باداب سورت و ۵۰ کیلومتری تا تنگه سد سلیمان دارد.

آب دریاچه چورت در گذشته و پیش از اینکه در اثر زلزله به وجود آید، توسط رودی تامین میشده به لطف زلزله رخ داده، مسیر رود مسدود گردید و باران، تنها منبع تامین آب دریاچه چورت تبدیل گشت لذا حجم آب دریاچه در روزهای اوج بارندگی افزایش محسوسی را تجربه می کند.

آدرس: استان مازندران، حدفاصل ساری و کیاسر، دهستان گرماب، ۱۰ کیلومتری روستای چورت

جاذبه‌های تاریخی و تماشایی در ساری

میدان ساعت

میدانی بزرگ در مرکز شهر ساری است که اگر به این شهر سفر کنید حتما از کنارش عبور خواهید کرد. این میدان برجی با یک ساعت عقربه ای زنگ ناقوسی بزرگ دارد که پس از هر تغییر ساعت به تعداد رقم های ساعت به صدا در میاید. نیمه شب ها، ساعت ۱۲ بار با صدای بلند ناقوس زنگ می خورد و صدای آن در شهر می پیچید که موجب شد در سال ۱۳۸۰ صدای آن را قطع کنند.

جاذبه های گردشگری ساری + آدرس

برج ساعت در سال ۱۳۰۹ شمسی توسط محمد علی حمیدی و میدان در سال ۱۳۵۵ ساخته شده است.

آدرس: ساری خیابان جمهوری، میدان ساعت

عمارت فاضلی

عمارتی زیبا و با ابهت که داری دو ساختمان مسکونی متعلق به دوره قاجار و پهلوی است. در حال حاضر خانه فاضلی‌ها دارای کاربری خاصی نیست و بازدید از آن برای عموم آزاد است. عمارت فاضلی همانگونه که از نامش مشخص است متعلق به خاندان فاضلی ها بوده است. صاحب ملک با توجه به پرس و جوهای انجام شده معلم بوده ولی از معمار بنا هیچ اطلاعاتی موجود نیست.

آدرس: ساری، محله آب انبار نو

خانه کلبادی

خانه منوچهر خان کلبادی در دوره قاجار ساخته شد و قدمت آن به حدود ۱۵۰ سال پیش می رسد. پس از فوت وی خانه در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت. معماری آن بسیار زیبا و دیدنی است. قسمتی از این عمارت را به موزه تاریخ شهر ساری اختصاص داده اند. درون موزه آثار باستانی با قدمت ۷۰۰۰ سال دیده می شوند که جنس آن ها فلز، سفال، شیشه و سنگ است.

جاذبه های گردشگری ساری + آدرس

از دوران پیش از تاریخ تا اواخر دوره قاجار گذشته مازندران و ایران را در بر می گیرد. پیشنهاد می کنیم حتما سری به خانه کلبادی در میان دیدنیهای ساری بزنید.

آدرس: ساری، محله آب انبار نو

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید