چالوس از زیباترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌آید از این رو با ما همراه باشید و درباره دیدنی‌های هیجان‌انگیز چالوس بیشتر بدانید.

دیدنی‌های هیجان‌انگیز چالوس

سلام نو _ سرویس گردشگری: چالوس از جمله بهترین شهرهای مازندران است که جاذبه های گردشگری و تاریخی و همچنین مناطق طبیعت گردی بسیار جذاب از جمله دلایل محبوبیت شهر در میان گردشگران هستند. چالوس شهری ساحلی است و دارای سواحل بکر و جذابی می باشد اما به لطف جنگل ها و مناطق طبیعت گردی بی نظیر، این شهر به عنوان مقصد جذاب اکثر طبیعت گردان و جنگل نوردان به شمار می رود. همچنین علاوه بر مناطق طبیعت گردی و پارک های جنگلی فوق العاده، جاذبه های تاریخی و تفریحگاه های بسیاری هم در چالوس وجود دارد که باعث شده این شهر بزرگ و بی نظیر، یکی از مهم ترین دلایل ترافیک های سنگین جاده چالوس باشد.

سازه‌ها و بناهای دیدنی چالوس

پل زغال چالوس

پل زغال چالوس از جمله بناهای تاریخی و بسیار باارزش مازندران است که برای بازدید از پل می بایست شهر چالوس را به سمت مرزن آباد ترک کرد تا در فاصله ۱۷ کیلومتری جاده کندوان، این سازه تاریخی را مشاهده کرد.

دیدنی‌های هیجان‌انگیز چالوس

پل زغالی چالوس در دوران حکومت پهلوی اول و سال ۱۳۰۷ شمسی ساخته شده است و هدف از ساخت پل، عبور مرور امن تر و راحت تر بوده اما شاید برایتان جالب باشد بدانید پل زغال چالوس بر روی رودخانه ای قرار دارد که آب جاری در این رودخانه از ارتفاعات کندوان شروع می شود و پس از طی کردن ۷۰ کیلومتر، به دریای خزر ختم می شود و همچنین این رودخانه محل زندگی ماهی هایی همچون سفید، آزاد و سوف می باشد.

کاخ چای خوران چالوس

این کاخ زیبا که امروز به موزه مبدل شده، در دوران پهلوی، مکانی برای رفع خستگی و صرف چای بوده است. اما آنچه موجب شده نظر همه را جلب کند، قدیمی بودن، معماری زیبا و تاریخی مطابق معماری غربی، سادگی و دور از تجمل بودن این کاخ باشکوه است!

گچبری های دیدنی، بالکن زیبا، سرستون های تاریخی و کاشی کاری های اصیل کاخ چای خوران چالوس بسیار باشکوه و دلنشین است. برای بازدید از کاخ چای خوران باید خود را به جنوب میدان معلم و کنار ساختمان دادگستری برسانید.

دیدنی‌های هیجان‌انگیز چالوس

کاخ اجابت

یکی از جاهای دیدنی چالوس، کاخ اجابت است. قدمت این کاخ با معماری اروپایی به دوران پهلوی بازمی گردد. گچ بری های زیبا، تزئینات و لوسترهای لوکس و زیبا این کاخ را بسیار دیدنی کرده است. اطراف کاخ اجابت نیز پوشیده از درختان سبز و زیباست. کاخ اجابت در روستای نزدیک به منطقه کلاردشت قرار دارد.

طبیعت دیدنی چالوس

آبشار اکاپل

برای طبیعت گردی و کمپینگ در چالوس، پیشنهاد می کنیم نگاهی به آبشار اکاپل در منطقه جنوب غربی چالوس بیاندازید. درواقع آبشار اکاپل در نزدیکی کلاردشت و واقع در ارتفاعات کوهستانی قرار دارد لذا همواره هوایی خنک و دلنشین بخصوص در فصل تابستان بر این منطقه حاکم است. آبشار اکاپل در امتداد رود سردآبرود قرار دارد و منطقه اطراف آبشار، از جمله بهترین جاهای دیدنی چالوس برای اتراق و لذت بردن از طبیعت زیبای مازندران می باشد اما پیشنهاد می کنیم بعد از آبشار اکاپل نگاهی به مناطق دیدنی اطراف از جمله علم کوه، روستای کردیچال، جاهای دیدنی کلاردشت و غیره هم بیاندازید.

آبشار سواسره

یکی از جاهای دیدنی چالوس آبشار سواسره است. این آبشار ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و در منطقه بکر و کوهستانی «بلده» قرار گرفته است. آبشار سواسره در فاصله ۵۳ کیلومتری هراز و ۵۵ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد. برای رفتن به آبشار سواسره باید از شهرستان نور به بلده بروید، سپس خودتان را به سواسره برسانید.

دیدنی‌های هیجان‌انگیز چالوس

دریاچه ولشت چالوس

دریاچه ولشت در نزدیکی آبشار اکاپل قرار دارد و منطقه ای بسیار بکر و دیدنی برای ساعاتی لذت بردن از طبیعت می باشد. برای بازدید از دریاچه ولشت می بایست چالوس را به سمت مرزن آباد ترک کرده و در شمال کلاردشت به دریاچه ولشت خواهید رسید. این دریاچه نزدیک به ۱۵۰هزار متر مربع مساحت داشته و محل زندگی آبزیان مختلفی می باشد و شاید برایتان جالب باشد بدانید دریاچه ولشت در میان ۱۰ دریاچه بزرگ آب شیرین ایران قرار دارد.

آب دریاچه ولشت از طریق بارش باران، جوشیدن آب های زیرزمینی و همچنین رودخانه های اطراف که از ارتفاعات سرچشمه می گیرند تامین می شوند و لازم به ذکر است به لطف محبوبیت دریاچه و منطقه بکر اطراف در میان گردشگران، سال ۱۳۸۴ تصمیم گرفته شد تا امکانات رفاهی مختلفی در اطراف دریاچه ولشت ساخته شود تا گردشگران، بهترین خاطرات طبیعت گردی را در این منطقه برای خود بسازند.

نمک آبرود

در کیلومتر ۱۲ جاده چالوس به سمت تنکابن و سمت غرب چالوس، تله کابین چالوس قرار دارد. اگرچه در شهرک توریستی نمک آبرود، کارتینگ و پینت بال هم وجود دارد، نمک آبرود به دلیل داشتن تله کابین بسیار پرطرفدار و معروف است.

دیدنی‌های هیجان‌انگیز چالوس

قیمت تله کابین نمک آبرود برای هر نفر ۳۰ هزار تومان و ساعات کاری آن از ۸ صبح تا ۸ شب است. با سوار شدن تله کابین خط یک می توانید با سرعت ۳ متر بر ثانیه از ارتفاع چهار تا ۵۰ متری به مناظر زیبای چالوس نظاره گر شوید و ۱۵ دقیقه سوار تله کابین باشید! در خط دو نیز، چشم انداز زیبای دیو حمام زیر پاهای شماست!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید