نوشهر یکی از بکرترین و زیباترین شهرهای مازندران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران بسیاری را به سوی خود کشانده است. یکی از جاذبه‌های زیبای این شهر دریاچه فراخین می‌باشد که در جنگل‌های انبوه شمالی واقع شده است.

دریاچه‌ای زمردی و محصور در دل جنگل‌های هیرکانی

سلام نو - سرویس گردشگری: دریاچه فراخین یکی از دریاچه‌های بکر استان مازندران و از دیدنی‌های نوشهر است؛ دریاچه‌ای که بیشتر طبیعت‌گردان نیز از وجود آن بی‌اطلاع هستند. این دریاچه زمردی در دل جنگل‌های هیرکانی با درختان انبوه و تنومند احاطه شده است و به‌سختی می‌توان آسمان آبی را از میان شاخه‌های درهم تنیده درختان در آن تماشا کرد. پیاده‌روی در مسیر سرپایینی جنگل و عبور از میان درختان سر به فلک کشیده، تماشای بهشت گمشده در طبیعت بی‌نظیر، دوچرخه‌سواری، عکاسی و کمپینگ از جمله فعالیت‌هایی هستند که دریاچه فراخین را تبدیل به مقصدی ایدئال می‌کنند.

فراخین از تهران چندان دور نیست و میانگین ۳ ساعته به این منطقه جذاب گردشگری خواهید رسید. اما باید بدانید راه رسیدن به این دریاچه وحشی، چندان راحت نیست چرا که در مسیر رفت و آمد گردشگران قرار نگرفته و در تمام فصول سال نمی‌توان به آن سر زد.

دریاچه‌ای زمردی و محصور در دل جنگل‌های هیرکانی

مناسب‌ترین زمان سفر

فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به فراخین است. این دریاچه در فصول گرم، بیشترین میزان آب را در خود جای داده است. به همین علت گردشگران بیشتری در این فصول به دیدار دریاچه فراخین می‌روند. پاییز و زمستان که بارندگی‌ها زیاد می‌شود چندان برای سفر مناسب نیست؛ هرچند که منظره درختان رنگارنگ پاییزی شما را میخکوب طبیعت منحصر به فرد فراخین خواهد کرد! اگر سختی راه نامناسب و جنگل پر از گل و لای را به جان بخرید و تجهیزات مناسب پیاده‌روی و ماشین‌سواری در گل و لای را نیز داشته باشید، چرا که نه! پاییز و زمستان این دریاچه هم دیدن دارد!

دریاچه‌ای زمردی و محصور در دل جنگل‌های هیرکانی

نحوه دسترسی دریاچه فراخین

برای دسترسی به دریاچه فراخین باید خود را به جاده چالوس برسانید. در محور کرج - چالوس پس از عبور از شهر مرزن‌آباد (حدود پنج کیلومتر) در سمت راست، وارد جاده کندلوس شوید و ۱۳ کیلومتر در همین جاده رانندگی کنید تا به جاده فرعی روستای ویسر برسید. مسیر را ادامه دهید تا ورودی جنگلبانی را ببینید. مسیر خاکی از جهت ویسر به‌سمت دریاچه ۱۵ کیلومتر است. در سر دوراهی آخر یک رمپ سنگی کوتاه با شیب زیاد وجود دارد که ممکن است کمی در بازگشت برای شما مشکل ایجاد کند؛ توجه داشته باشید که تنها روش بازگشت این است که با سرعت زیاد بالا بیایید که ماشین بالا بیاید.

دریاچه‌ای زمردی و محصور در دل جنگل‌های هیرکانی

توجه داشته باشید که پیش از رسیدن به دریاچه پنج بار به دوراهی‌ها برخورد خواهید کرد؛ دو دوراهی اول را به‌سمت راست (با نشاته تابلو به‌سمت کجور)، سومی را به‌سمت چپ، چهارمی و پنجمی را به‌سمت راست بپیچید تا در نهایت به فضای باز و مسطحی برسید. ماشین خود را در این منطقه پارک کنید و با حدود ۱۰۰ متر پیاده‌روی خود را به دریاچه برسانید. مراقب باشید که دریاچه را رد نکنید؛ زیرا دریاچه در میان درختان پر شاخ و برگ مخفی شده است. دریاچه فراخین در محلی قرار دارد که ارتفاع آن نسبت به جاهای دیگر مسیر کمتر است که می‌تواند نشانه خوبی برای پیدا کردن آن باشد. اگر نمی‌خواهید با ماشین شخصی خود به دریاچه فراخین سفر کنید، با تورهای گردشگری یک‌روزه از تهران یا کرج همراه شوید.

اگر از نوشهر به‌سمت دریاچه فراخین راهی هستید، باید از سمت چالوس وارد کمربندی نوشهر شوید و به‌سمت فرعی جاده سنگ معدن (معدن سنگ) نوشهر بپیچید تا بعد از حدود ۲۰ کیلومتر در دل جنگل به دریاچه فراخین برسید. در این مسیر یک جاده خاکی سربالایی در انتظار شما است. در طول مسیر چند دوراهی وجود دارد که باید با توجه به تابلوهای راهنمای کوچکی که توسط جنگلبانی نصب شده‌اند به‌سمت فراخین بروید.

  • آدرس: استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، بعد از روستای ویسر
کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید