روسیه و چین در پی دیدار رؤسای جمهور دو کشور ضمن انتشار یک بیانیه مشترک نسبت به جنگ هسته ای هشدار دادند.

هشدار روسیه و چین درباره جنگ هسته‌ای

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، بر این اساس روسیه و چین اعلام کردند: پکن از تلاش‌های روسیه برای تضمین حاکمیت خود و سلامت اراضی منطقه حمایت می‌کند و با مداخله خارجی در امور داخلی روسیه ابراز مخالفت می‌کند. ما بر ضرورت توقف اقداماتی که به طولانی‌شدن زمان اقدامات خصمانه و افزایش تنش در نزاع اوکراین می‌انجامد تاکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: روسیه از اقدامات طرف چینی برای حمایت از حاکمیت و یکپارچگی خود، با قدرت حمایت می‌کند. جنگ هسته‌ای نمی‌تواند طرف پیروز داشته باشد. ما مجددا بر نگرانی شدید خود نسبت به اقدامات آمریکا در راستای نقض توازن راهبردی تاکید می‌کنیم.

دو کشور اعلام کردند: روسیه و چین خواهان جلوگیری از ورود بحران اوکراین به مرحله‌ غیرقابل کنترل هستند و بر اهمیت گفت‌وگو تاکید می‌کنند. روسیه و چین در برابر اقداماتی که برای کاهش امکانات اقتصادی و (قدرت) سیاست خارجی آنان صورت می‌گیرد مقاومت خواهند کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: روسیه و چین با تلاش‌های برخی کشورها برای استفاده از فضا برای رویارویی نظامی مخالف هستند. ما نسبت به موشک‌های آمریکا در نقاط مختلف جهان که روسیه و چین را تهدید می‌کنند ابراز نگرانی می‌کنیم. آمریکا و ناتو که مسئول اشغال افغانستان هستند، نباید بار دیگر تلاش کنند زیرساختی نظامی را در آن جا بر پا کنند.

همچنین در این بیانیه مشترک اعلام شد: روسیه و چین قصد دارند گستره رزمایش‌های نظامی مشترک را افزایش بدهند. توسعه همکاری دفاعی میان روسیه و چین به صورت کارآمد، امنیت منطقه و جهان را تقویت می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید