در زمینه اهدای تخمک قانون مصوب مجلس وجود ندارد، اما در سطح ریاست جمهوری لایحه‌‎ای آماده شده که قرار است به صورت قانون مصوب شود.

کمک دولت به زوج‌های نابارور

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه اهدای تخمک قانون مصوب مجلس وجود ندارد در سطح ریاست جمهوری لایحه‌‎ای آماده شده که بصورت قانونی اجرایی شود.

سعید کریمی روز شنبه در یک نشست خبری به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: اهدای تخمک و اهدای جنین نیز در دستور کار است و بیش از ۳۰۰ هزار زایمان در مراکز دولتی اتفاق افتاده که بصورت رایگان بوده است.

وی ادامه داد: ۲۷ هزار و ۴۹۹ نفر به مراکز درمان ناباروری مراجعه کردند و ۳۰ درصد درمان نتیجه مثبت داشته است.

وی اظهارداشت: ۱۲۶ مرکز تخصصی درمان ناباروری داریم که از این تعداد ۵۰ مرکز دولتی بوده و ۹۰ درصد هزینه های بستری و سرپایی تحت پوشش بیمه است.

کریمی ادامه داد: ۳۳ خدمت جراحی برای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت و یک میلیون و ۱۰۰ هزار به مراکز فوق تخصصی مراجعه کردند و بیش از ۱۱۲ هزار مورد آی وی اف انجام شده که بیش از ۳۶ هزار مورد بارداری موفقیت آمیز بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: ۲۷۰ هزار کلاس برای مادران باردار برگزار شده تا به سمت انجام زایمان طبیعی ترغیب شوند، مراکز زایمان بی درد نیز توسعه یافته که بصورت دارویی و غیردارویی است.

وی ادامه داد: ذخیره تخمک در کشور انجام می شود ولی نباید کشور را به این سمت ببریم باید کارهای فرهنگی زیادی انجام شود تا دختران و پسران در سن مناسب ازدواج و اقدام به فرزندآوری کنند.

بیماران در صورت پرداخت پول به پزشک حتما رسید دریافت کنند

معاون درمان وزارت بهداشت در مورد تعرفه های پزشکی گفت: همه پزشکان موظف به رعایت تعرفه های تعیین شده هستند و افراد خارج از صندوق بیمارستانی پولی پرداخت نکنند و در صورت پرداخت پول به پزشکی رسید بگیرند و در صورت ثابت شدن ۱۰ برابر پولی که پزشک از بیمار گرفته باید پس داده شود و بدون رسید نمی توان به تخلفات رسیدگی کرد.

به گفته کریمی، وزارت بهداشت اختیاری برای اجرای طرح پزشکان در مناطق مختلف ندارد و قانون مجلس است، نباید کسی را به زور بفرستیم باید با رضایت برود، امسال بسته ماندگاری برای پزشکان در مناطق محروم تعریف شده که به ازای هر روز ۱/۵ میلیون تومان می گیرد به عنوان مثال اگر ۳۰ روز در منطقه بماند ۴۵ میلیون تومان علاوه بر حقوق دریافت می کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید