در این مطلب شاهد تصویری از قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری جهان خواهید بود که هنوز کار می‌کند!

این هواپیما قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است! + عکس
به گزارش سلام نو به نقل از روزیاتو، بر اساس داده‌های Airfleets.net یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت نولینو اوییشن (Nolinor Aviation) در استان کبک کانادا با شماره سریال ۲۰۸۳۶ احتمالاً قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری فعال جهان است. هواپیمایی که ۴۹.۹ سال سن دارد.

هنگام رزرو پرواز به خیلی چیزها دقت می‌کنیم، اما کم پیش می‌آید که به فکر سال ساخت هواپیما باشیم. هرچند اگر بخواهیم بدانیم هم تاریخ تولد یک هواپیما چیزی نیست که روی بلیط یا در سایت خرید آن درج شده باشد. با این حال بسیاری از قدیمی‌ترین جت‌های مسافربری در اقصی نقاط جهان وارد سه یا چهارمین دهه فعالیت خود شده‌اند.

بر اساس داده‌های Airfleets.net یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت نولینو اوییشن (Nolinor Aviation) در استان کبک کانادا با شماره سریال ۲۰۸۳۶ احتمالاً قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری فعال جهان است. هواپیمایی که ۴۹.۹ سال سن دارد.

بوئینگ ۷۳۷-۲ K۲C اولین بار در سپتامبر ۱۹۷۴ به عنوان بخشی از خطوط هوایی ترنساویا، که یک شرکت هواپیمایی ارزان هلندی است پرواز کرد. طی چند دهه آینده این هواپیما برای شرکت‌های هواپیمایی مختلف ازجمله خطوط هوایی استرالیا، ایر فلوریدا و مارک‌ایر مستقر در آلاسکا کار کرد.

قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری جهان که هنوز کار می‌کند متعلق به کدام کشور است؟

چند سال بعد را به عنوان یک هواپیمای باری سپری کرد و سپس بار دیگر به کار جابه‌جایی مسافران در پرو، ایتالیا و مجارستان بازگشت. اما پس از آنکه به عنوان یک هواپیمای جوان به دور دنیا سفر کرد، سرانجام در حومه کوچک مونترال به نام میرابل مستقر شد. جایی که از سال ۲۰۱۴ برای شرکت هواپیمایی چارتر کانادی کار کرده است.

سوار شدن به یک هواپیمای حدوداً ۵۰ ساله ممکن است ریسکی به نظر برسد، اما همان‌طور که هنری هارتولد، تحلیل‌گر هوانوردی، می‌گوید: «سن هواپیما مهم نیست. مهم نگهداری آن است.» او گفت: «دلتا ایرلاینز هنوز از بوئینگ‌های ۷۶۷ استفاده می‌کند که ۳۰ سال یا بیشتر از عمرشان می‌گذرد. مسلماً کابین‌ها ممکن است کمی کهنه به نظر برسند، اما خود هواپیما قابل اعتماد و ایمن است.»

قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری جهان که هنوز کار می‌کند متعلق به کدام کشور است؟

مسئله واضح این است که این خطوط هوایی قدیمی نیاز به نگهداری بیشتر دارند، و یافتن قطعات یدکی ممکن است دشوار باشد، بنابراین با افزایش هزینه‌ها، ممکن است به کلی از بین بروند. با این حال، به نظر می‌رسد ۷۳۷- K۲C قوی پیش می‌رود و تا زمانی که بازنشسته نشود، ادعای ارشد بودن و تجربه آن به عنوان یک جت مسافربری ایمن باقی می‌ماند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید