اهم اخبار حوزه کار و تعاون در هفته جاری به بی نتیجه ماندن نشست دستمزد ۹۸، اعلام آمادگی بخش تعاون ایران برای بازسازی سوریه و حفظ ۳۰۴ هزار فرصت شغلی تا آذرماه امسال اختصاص داشت.

عظیمی به صنعت ساختمان سازی اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد GDP ایران در صنعت ساختمان است که در حال حاضر ۲۵۰ رشته در این صنعت فعالند.

سرپرست هیأت تجاری سوریه نیز در دیدار با اعضای اتاق تعاون ایران پیشنهاد گسترش مبادلات اقتصادی بر مبنای پول ملی دو کشور را مطرح کرد و گفت: بانک‌های دو کشور می‌توانند مبادلات اقتصادی را با لیر سوریه و ریال ایران انجام دهند

۳۰۴ هزار شغل تا آذر ماه حفظ شد

تثبیت ۳۰۴ هزار فرصت شغلی تا آذر ماه ۹۷ خبری بود که از سوی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار اعلام شد.

آنطور که یاوری گفته تا پایان آذرماه امسال ۱۳۵۰ بنگاه اقتصادی دایر مشکل شناسایی شدند که مشکلاتشان از طریق استان‌ها و شهرستان‌های در حال رصد و پیگیری است.

به گفته وی در راستای سیاست صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و تثبیت اشتغال بنگاه‌ها تا پایان آذر ماه ۹۷ جمعاً ۳۰۴ هزار فرصت شغلی تثبیت و حفظ شده است.

رونمایی از نظام نوین مدیریت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از رویدادهای این هفته بود.

سلیمان پاک‌سرشت معاون وزیر کار در این مراسم با اشاره به مغفول ماندن موضوع مهارت در جامعه، بر ضرورت شکل گیری گفتمان ملی مهارت و ترویج فرهنگ مهارت آموزی تاکید کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد در حال فعالیت و ۲۴ هزار مربی فنی و حرفه‌ای شاغل در این مراکز داریم که باید از این سرمایه عظیم بهره‌برداری و استفاده شایسته صورت گیرد.

پاک‌سرشت، از تنوع و گسترش اختیارات و مأموریت‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در نظام نوین مدیریت خبر داد و گفت: در نظام نوین مدیریت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، روابط بین موسسات، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، مدیران و مربیان بازتعریف شده و پیوند میان آموزش، بنگاه اقتصادی و آموزشگاه کلید خورده است./ایسنا

به گزارش سلام نو ، دویست و هشتاد و یکمین نشست دستمزد شورای عالی کار سه شنبه این هفته با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد اما برخلاف تصور، دستمزد کارگران در این جلسه باز هم نهایی نشد تا کارگران همچنان چشم انتظار اعلام رقم مزد بمانند.

در جریان مذاکرات دستمزد، گروه کارفرمایی پیشنهاد افزایش ۲۳.۵ درصدی حداقل مزد را مطرح کرد که مقاومت گروه کارگری نسبت به آنچه کاهش قدرت خرید خانوارهای کارگری خوانده می‌شد، را به دنبال داشت. پیشنهاد افزایش ۲۳.۵ درصد حداقل مزد در حالی از سوی کارفرمایان مطرح شد که کمیته دستمزد شورای عالی کار در هفته‌های اخیر رقم هزینه ماهانه معیشت خانوارهای کارگری را سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

در این نشست موضوع منطقه‌ای شدن تعیین مزد منتفی شد و مزد ملی به تصویب همه شرکای اجتماعی رسید. همچنین مقرر شد تا جلسه نهایی دستمزد دوشنبه هفته آینده برگزار شود.

در هفته‌ای که گذشت هیأتی متشکل از بازرگانان سوری با هدف آشنایی با فعالان اقتصادی ایران و رایزنی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه به ایران سفر کرد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران در دیدار با این هیأت تجاری، آمادگی بخش تعاون ایران برای بازسازی سوریه را اعلام کرد.

وی ضمن معرفی ظرفیت‌های اقتصاد ایران، گفت: بهترین معادن ایران و بهترین ظرفیت‌های کشاورزی، دام، طیور و آبزی‌پروری در بخش تعاون قرار دارد و این بخش دارای تکنولوژی‌های بسیار نوینی است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید