بسیاری از افراد بعد از انجام فعالیت های ورزشی به بدن درد مبتلا می شوند به گونه ای که در برخی از موارد برای تسکین درد خود به مصرف داروهای مسکن روی می آورند.

به طور کلی باید در نظر داشت که انجام برخی از ورزش ها مانند یوگا، دوچرخه سواری، دو میدانی و مواردی از این دست به دلیل ایجاد فشار مضاعف به ماهیچه ها می تواند باعث بروز احساس درد در فرد شود.

بنا به اظهار نظر کارشناسان ورزشی، در طول انجام فعالیت های ورزشی، هورمون اندروفین  ترشح می شود که این هورمون می تواند عاملی برای کاهش   استرس، افسردگی ، عصبانیت و یا درد بدن شود.

آنچه مسلم است انجام اشتباه فعالیت های ورزشی عاملی اصلی برای ایجاد احساس درد در فرد خواهد شد، از این رو قصد داریم تا در مطلب پیش رو شما با روش های خانگی کاهش احساس درد ناشی از انجام فعالیت های ورزشی آشنا کنیم.

به طور حتم یکی از سنتی ترین روش ها برای کاهش احساس درد استفاده از دوش آب گرم بعد از ورزش می باشد چرا که آب گرم می تواند تا حد زیادی درد را از بین ببرد.

یکی دیگر از روش های کاهش احساس درد استفاده از ترکیب بذر کتان و عسل می باشد، برای این کار کافی است مقداری از بذر یا همان دانه کتان را با مقداری عسل مخلوط کنید تا خمیری مناسب به دست آید.

باید در نظر داشت که از این خمیر می توان پس از هر مرتبه ورزش به صورت موضعی بر اندامی که احساس درد دارد استعمال کنید.

لازم به ذکر است حداقل مدت زمان لازم برای دستیابی به نتیجه مطلوب از این طریق یک ماه می باشد

طبق تحقیقات به عمل آمده بیشتر افرادی که از این ترکیب برای کاهش احساس درد استفاده کرده اند رضایت داشته و به نتیجه دلخواه نیز دست یافته اند.

در پایان باید خاطر نشان کرد که بذر و یا تخم کتان حاوی مقادیر زیادی پروتئین ، ویتامین E امگا 3   می باشد که می تواند  به کاهش و یا از بین بردن احساس  درد و همچنین سفت شدن ماهیچه ها کمک کند و عسل نیز به دلیل برخورداری از  آنتی اکسیدان می تواند باعث افزایش جریان خون در ماهیچه ها شود به گونه ای که هر گونه ورم و درد را التیام بخشد.

گفتنی است یکی از نکات اصلی قبل از انجام فعالیت های ورزشی نرمش کردن می باشد چرا که در این صورت احتمال بروز احساس درد به اندازه قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید