دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: ما در شورای عالی فضای مجازی با مصوباتی که داریم به دنبال قاعده‌مند کردن، سیاست‌مند کردن و داشتن راهبرد مشخص در توسعه مجازی کشور هستیم. ما اقداماتی در شبکه ملی اطلاعات انجام دادیم. اقداماتی درباره سند بازی‌ها داشتیم که بحث ساماندهی بازی‌ها را در کشور انجام دادیم. درباره پیام‌رسان های داخلی هم با همه کامیابی‌ها و ناکامی‌ها مصوباتی داشتیم و شاهد این هستیم که پیام‌رسان های داخلی پذیرفته شده است.

ابوالحسن فیروزآبادی در جمع خبرنگاران افزود: در فضای مجازی ما شاهد این هستیم که کسب و کارها رونق پیدا می‌کند. مردم باید مشارکت فعال داشته باشند تولید محتوا کنند و فعالیت اقتصادی سالم داشته باشند تا همه از مزایای فضای مجازی سالم برخوردار باشند.

او با بیان اینکه فضای مجازی فضای در حال بلوغ است، اظهار کرد: سال‌های دیگری باید کار بشود تا ما شاهد فضای مجازی پاک در کشور باشیم. به تدریج با بالغ شدن این فضا همان طور که فرصت‌های بزرگ برای ملت‌ها تولید می‌شود بخش‌های ناسالمی که تهدید هستند نیز وجود دارد. به همین دلیل همچون فضای حقیقی با چالش دائمی در این فضا درگیر هستیم تا شهرمان را سالم و زیبا کنیم.

او با اشاره به ابلاغیه دور دوم حمایت از پیام‌رسان های سروش و گپ اظهار کرد: این ابلاغیه در توافقی بوده که خود پیام رسان‌ها و وزارت ارتباطات در مرکز ملی تشکیل جلسه دادند و در آن جلسه مشخص شد وزارت ارتباطات دیتاسنتر بزرگی که در ایستگاه بومهن برای این ها تخصیص پیدا کرده در اختیار این دو پیام رسان بگذارد و هم اینکه این دو پیام‌رسان را به شبکه مخابرات کشور متصل کنند. متأسفانه بحث آمادگی بومهن به کندی در حال صورت گرفتن است و اتصال به شبکه مخابرات هم شکل نگرفته است.

فیروزآبادی ادامه داد: ما در شورای عالی فضای مجازی با مصوباتی که داریم به دنبال قاعده‌مند کردن، سیاست‌مند کردن و داشتن راهبرد مشخص در توسعه مجازی کشور هستیم. ما اقداماتی در شبکه ملی اطلاعات انجام دادیم. اقداماتی درباره سند بازی‌ها داشتیم که بحث ساماندهی بازی‌ها را در کشور انجام دادیم. درباره پیام‌رسان های داخلی هم با همه کامیابی‌ها و ناکامی‌ها مصوباتی داشتیم و شاهد این هستیم که پیام‌رسان های داخلی پذیرفته شده است.

او با اشاره به چالش‌های موجود بر سر استفاده صحیح از فضای مجازی گفت: اصولاً کشورهایی که فرهنگ غنی دارند و مرتبط به سنت هستند به خصوص کشور ما که کشور اسلامی است، طبیعی است در برابر توسعه فضایی که به یکباره ما را با محصولاتی که همه دنیا دارد آن را تولید می‌کند، رو به رو می‌کند. فضای مجازی فضای یکپارچه‌ای است که شما نمی‌توانید کشورتان را از باقی کشورها و از بقیه جدا کنید. بنابراین ما در فضایی وارد شده ایم که یک سوی آن تمام دنیا است و محصولاتی تولید می‌کنند که بعضی از آنها می‌توانند با ارزش‌های ما مغایرت داشته باشد.

فیروزآبادی با اشاره به سیاست‌های ارزهای ملی خاطرنشان کرد: این بحث در کمیسون اقتصادی دولت در حال بررسی و نهایی شدن است. در آنجا تقسیم کاری صورت گرفته است. بخشی از مصوبات آن جلسه اقدامی بود که باید بانک مرکزی انجام می‌داد و به صورت کراپ سورسینگ بخشنامه اش در سایت قرار گرفته شده تا توسط مردم نظرسنجی و تکمیل بشود. این کار با جدیت در حال انجام است. امیدواریم بحث «رم ارزها"» از طرف وزارت صنعت به عنوان صنعت شناخته شود همچنین از طریق بانک مرکزی در حوزه‌های پولی استفاده شود و در سازمان اوراق بهادار نیز به صورت توکن های سهام بتوانیم از آن استفاده کنیم./خبرانلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید