پاک کردن جای چسب از روی شیشه شاید کاری سخت و زمان بر به نظر برسد. <br/>گفتنی است باقی ماندن آثار چسب بر روی شیشه می تواند باعث کدر شدن شیشه نیز شود از این رو در مطلب پیش رو قصد داریم تا به بیان برخی از شیوه های پاک کردن جای چسب بپردازیم.

استفاده از الکل و یا استون می تواند یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن جای چسب از روی شیشه باشد برای این کار کافی است مقداری الکل و یا استون را بر روی پارچه نرمی ریخته و با استفاده از آن، چسب را از روی شیشه به راحتی  پاک‌کرد، چرا که الکل و استون می توانند به راحتی ماده موجود در چسب را حل کنند.

لازم به ذکر است برای ایجاد شفافیت در شیشه باید بعد از استفاده از الکل و استون از شیشه پاک کن مناسب استفاده کرد تا آثار برجای‌مانده لکه به راحتی از بین برود.

یکی دیگر از روش های پاک کردن جای چسب از روی شیشه استفاده از سرکه سفید می باشد، چرا که سرکه سفید نیز حلال مناسبی برای چسب است.

بدیهی است اگر مدت زمان طولانی اگر مدت‌زمان طولنی از باقی ماندن جای چسب بر روی شیشه می‌گذرد استفاده از سرکه سفید گزینه مناسبی است. برای استفاده از این روش کافی است دستمال آغشته به سرکه سفید را بر روی جای چسب کشید تا آثار چسب به راحتی از روی شیشه پاک شود.

برای ایجاد شفافیت بر روی شیشه بعد از استفاده از سرکه باید با دستمالی مناسب و شیشه پاک کن شیشه با دقت پاک کرد.

استفاده از گرما نیز می تواند یکی دیگر از روش های پاک کردن جای چسب از روی شیشه باشد برای این کار می توان از سشوار استفاده کرد.

جالب است بدانیم که برای دستیابی به نتیجه مطلوب کافی است درجه سشوار را به گونه ای تنظیم کنید که آثار چسب بر روی شیشه نرم شود و بعد با استفاده از کاردک و یا تیغ چسب های باقی مانده بر روی شیشه را پاک کرد و سپس با استفاده از شیشه پاک کن شیشه به درستی پاک کرد تا شیشه ای تمیز و شفاف داشت.

استفاده از بخار آب یکی دیگر از روش های پاک کردن جای چسب بر روی شیشه است البته این روش تنها در مواردی توصیه می شود که چسب هنوز به طور کامل بر روی شیشه خشک نشده باشد.

بدیهی است برای استفاده از این روش باید بخارآب را به صورت مستقیم بر روی شیشه گرفت و سپس با استفاده از یک دستمال مناسب شیشه را پاک کرد تا دیگر اثری از چسب بر روی شیشه باقی نماند.

یکی دیگر از روش های پاک کردن آثار چسب از روی شیشه استفاده از یخ می باشد چرا که یخ پاک کننده قوی برای چسب و یا آدامس است.

شایان ذکر است برای استفاده از این روش باید چند دقیقه یخ را بر روی چسب باقی مانده بر روی شیشه قرار داد و سپس با استفاده از دستمال مناسب آثار آن را پاک کرد.

استفاده از نوار چسبی نیز می تواند یکی دیگر از روش های تمیز کردن شیشه باشد برای این کار کافی است یک تیکه نوار چسبی را بر روی شیشه قرار داد و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی آن را برداشت تا آثار باقی مانده چسب بر روی شیشه نیز به راحتی پاک شود.

بدیهی است استفاده از روغن زیتون نیز می تواند یکی دیگر از روش های پاک کردن آثار چسب بر روی شیشه باشد برای این کار می توان با استفاده از یک دستمال کاغذی و چند قطره روغن زیتون به راحتی آثار چسب از روی شیشه پاک کرد و سپس با استفاده از یک دستمال مناسب و  شیشه پاک آثار باقی مانده بر روی شیشه را پاک کرد.

در پایان باید خاطر نشان کرد رعایت ایمنی در پاک کردن آثار چسب از روی شیشه بسیار حائز اهمیت است.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید