یکی دیگر از علل اصلی پا درد در اغلب افراد استفاده کردن از کفش های نامناسب می باشد زیرا کفش نامناسب باعث می شود که درد بیشتری بر پاها وارد شود.

اضافه وزن

اضافه وزن یکی از علل اصلی پا درد بسیاری از افراد می باشد؛ زیرا این موضوع باعث می شود که فشار زیادی بر روی رباط ها، ماهیچه ها و مفاصل وارد شود و فرد به طور مداوم مشکل پا درد داشته باشد؛ به طوری که پس از مدت کوتاهی پیاده روی کردن یا ایستادن برای چند دقیقه از درد پا رنج ببرد.

پس افرادی که اضافه وزن دارند باید برای کاهش وزن خود تلاش کرده تا حدّی که بتوانند از پادرد خود کم کنند.

بیش از اندازه راه رفتن یا روی پا ایستادن

برخی از افراد به دلیل شغل خود مجبور هستند که مدت زمان طولانی تری روی پای خود بایستند و یا پیاده روی های طولانی تری داشته باشند که این موضوع باعث می شود فرد با مشکل پا درد روبرو شود.

افرادی که حتی پا درد ندارند اگر بیش از حد اندازه روی پای خود بایستند و یا مسافت های طولانی قدم بزنند با پا درد روبرو خواهند شد. پس باید از بیش از اندازه ایستادن یا پیاده روی کردن برای مدت های بسیار طولانی خودداری نمود.

بارداری

هنگامی که بانوان باردار می شوند با استرس افزایش وزن روبرو خواهند شد و در این دوران هورمون های بارداری باعث می شوند رباط های تثبیت پاهای فرد باردار آزاد شود و در نتیجه فشار بیشتری بر روی پاهای فرد باردار قرار بگیرد. در نتیجه افراد باردار باید بسیار مراقب خود باشند و سعی کنند که به پاهای خود فشار بیش از اندازه ای وارد نکنند که با مشکلات پا درد روبرو نشوند.

کفش های نامناسب

یکی دیگر از علل اصلی پا درد در اغلب افراد استفاده کردن از کفش های نامناسب می باشد زیرا کفش نامناسب باعث می شود که درد بیشتری بر پاها وارد شود.

با توجه به این که پاها در طول سال ها تغییر می کنند در نتیجه کفش مورد استفاده افراد باید متناسب با سن و سال آن ها باشد.

استفاده از کفش ها و کفی مناسب می تواند از درد پاها جلوگیری کند.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید