امروزه آمار بیماران قلبی و عروقی در حال گسترش است از این رو مراقبت و نوع تغذیه این بیماران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. <br/>گفتنی است می توان با مصرف برخی از مواد غذایی اقدام به پاک کردن دیواره های شریان کرد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

به طور حتم مصرف سیر می تواند برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید باشد ، چرا که طبق مطالعات صورت گرفته سیر نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند بلکه مانع از انباشته شدن کلسیم روی دیواره های عروق کرونر نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است که بیماران قلبی نباید به صورت مداوم و در مقادیر زیاد اقدام به مصرف سیر کرد بلکه کافی است هر از چند گاهی در کنار ظرف غذای خود داشته باشید و به مقدار کافی آن را مصرف کنید.

انگور نیز در زمره میوه های مناسب برای بیماران قلبی قرار دارد، چرا که از مقادیر بالایی آنتی اکسیدان برخوردار است همچنین مصرف این میوه می تواند مانع ایجاد لخته شدن خون نیز شود.

یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای بیماران قلبی و عروقی استفاده از روغن زیتون است چرا که مصرف مداوم و منظم روغن زیتون می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

کرنبری نیز یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای بیماران قلبی می باشد چرا که آب این میوه مانع از چسبیدن کلسیم به دیواره های عروق خواهد شد و همچچنین توانایی سلول ها را برای جذب چربی افزایش خواهد داد به گونه ای که در بلند مدت لخته ای در رگ های خونی ایجاد نخواهد شد.

مصرف گوجه فرنگی نیز می تواند برای بیماران قلبی و عروقی مناسب باشد چرا که گوجه فرنگی تازه از مقادیر بالای لیکوپن برخوردار است.

جالب است بدانیم که لیکوپن از سخت شدن دیواره های شریانی جلوگیری می کند، همچنین این ماده یک آنتی اکسیدان قوی نیز می باشد که احتمال ابتلا به  بیماری های قلبی و عروقی را به میزان قابل کاهش می دهد.

یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای بیماران قلبی و عروقی اسفناج است چرا که اسفناج  از پرفشاری خون و کلسترول جلوگیری  می کند.

انار را می توان یکی از مفید ترین و سالم ترین میوه های موجود دانست. این میوه حاوی مقادیر بالای از آنتی اکسیدان است که مصرف روزانه آن تاثیر بسزایی بروی وضعیت عروق دارد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که تا حد ممکن به هنگام استفاده از انار و یا آب انار از نمک استفاده نشود چراکه مصرف نمک خود می تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید