۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 8809417

"پا قلب دوم شما است." این جمله را بارها شنیده‌اید و شاید به نظرتان یک شوخی مسخره بیشتر نباشد ولی واقعیت این است که این جمله بسیار درست است و همین ضرورت راهنمای خرید کفش را افزایش می‌دهد.

کفش مناسب فرم پای شما را حفظ می‌کند و از فشار بیهوده روی ستون فقرات شما خودداری می‌کند، همچنین آسایش روانی بسیاری برای شما به ارمغان می‌آورد. پس اگر علاقه دارید یک کفش مناسب داشته باشید با راهنمای خرید کفش سلام نو هم‌راه باشید.

شاید با خود بگویید هر چه بیشتر پول بدهیم کفش بهتری می‌گیریم ولی واقعا اینطور نیست! اگر از پزشکان راهنمای خرید کفش بخواهید متوجه می‌شوید بسیاری از کفش‌های شیک و گرانِ مورد پسند عموم مردم کفش‌های غیر استانداردی هستند.

راهنمای خرید کفش: مهم‌ترین کارِ یک کفش چیست؟

مهم ترین وظیفه کفش حفاظت از پا و ممانعت از آسیب رسیدن به آن است ولی بسیاری از کفش ها به پا آسیب می‌رسانند. کفش نامناسب یکی از علل مهم بسیاری از بیماری های پا است و می تواند موجب بروز بیماری هایی مانند انحراف شست پا، سائیدگی شست پا، میخچه، انگشت چکشی و فرو رفتن ناخن در انگشت شود. کفش جدای از زیبایی باید با دوام و راحت هم باشد.

شما شاید بتوانید یک شلوار، پیراهن یا تی‌شرت غیر استاندارد ولی زیبا را بپوشید و اتفاقی هم نیافتد ولی یک کفش غیر استاندارد قطعا به شما آسیب می‌زند برای همین تاکید بیشتر ما در راهنمای خرید کفش این است که چطور یک کفش استاندارد بخریم.

راهنمای خرید کفش: به فرم پا توجه کنید

فرم پای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است پس باید قالب کفش با آن همخوانی داشته باشد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان و تصور عمومی کفش جا باز نمی‌کند، پس کفش تنگ را به امید گشاد شدن نخرید.

فرم پا در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می‌شود که باید به آن توجه کرد. دسته نخست کسانی هستند که انگشت شصت پای آن‌ها بزرگتر است و بقیه انگشت‌ها به ترتیب کوچک می‌شوند اما دسته دوم کسانی هستند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است. دسته سوم کسانی هستند که انگشت‌های یکسانی دارند و تمام سرانگشتان به یک اندازه هستند. در ایران البته مدلِ خرید کفش مرسوم نیست و صرفا اندازه طولی پا مورد توجه است.

کسانی که انگشت‌های بلندتری دارند باید از کفش‌های کشیده استفاده کنند تا امکان حرکت برای انگشتان پا ایجاد شود بالعکس کسانی که پاهای پهنی دارند بهتر است از کفش‌های گرد استفاده کنند.

نکته مهم دیگر در راهنمای خرید کفش این است که قید خرید کفش پاشنه بلند را بزنید چون فشار را روی پا افزایش می‌دهد. قید خرید کفشی که زخمات کف کمی هم دارد بزنید بخصوص اگر صافی کف پا دارید.

راهنمای خرید کفش: روی زیره کفش دقت کنید

سعی کنید زیره کفش PO بخرید چون نسبت به PVC سبک ‌تر، راحت‌ تر و در برابر سایش مقاوم‌ تر بوده و دوام ‌شان بیشتر است. ظاهر این زیره‌ها، توپُر بوده و در حالت خم کردن، انعطاف‌ بیشتری دارند. باید به این نکته دقت کرد که کف زیره نباید صاف باشد، بلکه باید آج ‌دار بوده تا از لیز خوردن جلوگیری کند.

راهنمای خرید کفش: کفش ساق دار بخریم یا نه؟

بیشتر کفش ‌های مرسوم در بازار دارای ساق نیستند. به دلیل این که هزینه اضافه بر گردن تولید کننده خواهد گذاشت و معمولاً هم خریداران به داشتن ساق پا توجهی نمی کنند. ساق کفش باعث می‌شود که کفش سخت تر پوشیده شود و حالت پایین شلوار را بدفرم نشان بدهد. ولی داشتن ساق مزایای خود را هم دارد.

بیشتر کسانی که از کفش ساق بلند استفاده می‌کنند، این کفش را برای ورزش و پیاده روی زیاد استفاده می‌کنند. زیرا در خستگی پا، باعث جلوگیری از پیچ خوردن و انحراف پا می‌شود.

برای کودکان بهتر است از کفش ساق بلند استفاده کرد. زیرا کودکان هنوز برای راه رفتن، نیاز به مراقبت از پاهای خود دارند و زودتر خسته می‌شوند. اگر دنبای کفش طبی هم هستید به سراق کفش‌های ساق دار یا نیم ساق بروید که کفی طبی را بهتر حفظ می‌کنند.

راهنمای خرید کفش: چه جنسی بخریم؟

پاسخ بسیاری در این قسمت از راهنمای خرید کفش روشن است! همه دوست دارند چرم بخرند! کسانی که عاشق کیفیت کفش هستند، کفش چرم انتخاب ایده آل است. بهترین جنسی که می‌توان از آن کفش تولید کرد، چرم است. کفش چرمی باعث می‌شود که پای انسان کمتر عرق کند. با دوام تر است و با واکس زدن، بسیار براق و زیبا می‌شود و انتخاب اول همه ماست! به خصوص اگر چرم تبریز باشد.

اما کفش چرم، قیمت بالایی دارد، برای همه کار مناسب نیست و صرفاً بهتر است برای برنامه‌ها و مهمانی‌های رسمی از کفش چرم استفاده کرد. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است، چند مدل کفش با جنس‌های دیگر هم استفاده کرد. بدترین نوع کفش، کفش ‌های پلاستیکی هستند.

این مسئله مخصوص کفش ‌های ورزشی نیست. کفش ‌های ورزشی هم از پلاستیک در خود استفاده می‌کنند. اما کفش ‌های غیرچرم که تمایل دارند ظاهر چرمی داشته باشند، از جنس پلاستیک استفاده می‌کنند. بزرگترین آسیبی که می‌توان به پا وارد کرد، استفاده از کفش ‌های پلاستیکی است.

کفش ‌های کتانی و پارچه ای، بهترین گزینه برای پوشیدن هستند. وزنشان کمتر است و در هنگام پیاده روی و کارهای مشابه، بدن و پا را خسته نمی کند.

راهنمای خرید کفش: چه وقتی کفش بخریم؟

در این قسمت از راهنمای خرید کفش باید به حرف و تجربه سنتی پدر و مادرها توجه کرد. بهتر است عصرها که مقداری راه رفته‌اید به دنبال خرید کفش بروید. در این زمان پا در طبیعی‌ترین حالت خود است. اگر صافی کف پا یا مشکل دیگری دارید حتما کفی طبی خود را هنگام خرید ببرید و البته سعی کنید کفی طبی را با کفش‌های ورزشی استفاده کنید که تناسب بیشتری با این کفی‌ها دارند.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید