الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس در سخنرانی‌ای خطاب به مردم کشورش گفت که به زودی واحد پول جدید و مشترکی با روسیه منتشر خواهد شد.

به گزارش سلام نو، الکساندر لوکاشنکو در یک گفت وگو با مردم بلاروس اظهار داشت: صحبت از روبل بلاروس یا روسیه نیست بلکه قرار است یک پول جدید بر اساس واحد روبل به صورت مشترک توسط دو کشور تولید شود.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به اظهارات لوکاشنکو واکنش نشان داد و گفت که کرملین خبری از این طرح ندارد.

وی در عین حال گفت: با توجه به تلاش روسیه و بلاروس برای حرکت به سمت تشکیل یک اتحادیه واحد، می توانیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم .

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف این را هم گفت که قطعی شدن این مساله نیاز به کار کارشناسی دارد.

گفتنی است، روسیه و بلاروس در چهارچوب جامعه همسود، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و پیمان امنیت جمعی با یکدیگر همکاری می کنند.

دو کشور همچنین در سال 1998 موافقت نامه ای را برای ایجاد دولت اتحادی بین دو کشور امضا کرده اند و در راستای اجرای آن هر سال روسای جمهور، نخست وزیران، وزرای خارجه و سران مجالس قانونگذاری دو کشور با یکدیگر دیدار و درباره همکاریهای دوجانبه گفت وگو و تبادل نظر می کنند.

بلاروس نزدیکترین متحد روسیه در جامعه همسود و کشورهای دیگر است.

رئیس جمهوری بلاروس دی ماه امسال در اظهار نظری که 180 درجه با موضع اخیر او فاصله دارد بشدت از روسیه انتقاد کرد و این کشور را متهم کرد که به دنبال تبدیل بلاروس به یکی از استان های خود است.

وی همچنین در مورد پیامدهای خودداری روسیه از تسهیلات مالیاتی در صادرات نفت به بلاروس هشدار داد، اعلام کرد که روسیه در صورت پافشاری در موضع خود، بلاروس را به عنوان تنها متحد در غرب خود از دست خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید