پایگاه خبری تحلیلی سلام نو ، مهرماه سال ۹۳ با دستور مقام قضائی فیلتر شده بود.

پایگاه خبری تحلیلی-سلام نو بعد از 4 سال مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.

متن آغاز به کار "سلام نو" که توسط هیئت تحریریه این رسانه نوشته است، به شرح زیر است:

«به نامِ خداوند خرد آفرین و سوگند به قلم و آن‌چه که می‌نویسد

اکنون و در جایی که ما ایستاده‌ایم بیش از یک قرن از انقلاب مشروطه و چهار دهه از انقلاب اسلامی در ایران گذشته است. دو انقلابی که در امتدادِ هم شکل گرفتند و دغدغه استقلال، آزادی و عدالت را برای ایران و ایرانیان داشتند. در تمام این سال‌ها مُنادی اصلاح و اصلاح‌طلب بودن امری جان‌کاه، هزینه‌زا و حساس بوده، به ویژه اگر مُنادی برای گفتن از اصلاح و اصلاحات، رسانه را برگزیند.

از دوران وقایع اتفاقیه و امیر کبیر تا دوران میرزاده عشقی و رضا شاه و از کوران انقلاب اسلامی تا بهار مطبوعات در دوران دولت‌داری دوم خردادی‌ها همیشه و همیشه  اهل رسانه از جمله کسانی بودند که در خط نخست بهبودخواهی بودند، چه آن‌وقت که این خواست با مبارزه همنشین بود چه آن وقت که در دوران بهار خود با فعالیت مدنی در سطوح مختلف جامعه گره خورده بود.

اکنون که ایران از هر نظر دوران ناخوشایند یا به تعبیر دقیق‌تر بحرانی را سپری می‌کند ما با "سلام نو" باز آمده‌ایم تا دوباره مُنادی اصلاحات در دوران بحران باشیم، امری که می‌دانیم جان‌کاه، هزینه‌زا و حساس است.

"سلام نو" این بار با عهدی نو با مخاطبانش بازگشته، عهدی که آگاهی بخشی، نقادی و انصاف، بنیان آن است.  ما در "سلام نو" فارغ از گرایشات مرسوم سیاسی صدای آنانی خواهیم بود که به هر شکل دل در گرو ایران و اصلاح امور دارند.

ما در تحریریه "سلام نو" ادعای بی طرفی نداریم، اما تلاش داریم منصف باشیم تا بستری امین و معتمد برای گفت‌وگوی تمام کسانی باشیم که دلسوز و دلواپس ایران هستند، نه دلواپس منافعِ گروهیِ محدود خود.

ما در تحریریه "سلام نو" تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در نقد، خطی میان اصلاح‌طلبان و دیگران نکشیم و چه بسا نقد آنان که امروز مدعی اصلاح و اصلاح‌طلبی هستند را اولویت خود قرار دهیم.

رسالت "سلام نو" آگاهی بخشی در دورانی است که اخبار جعلی و هدفمند در پی احاطه مردم ایران با دروغ و  وهم هستند. سهم "سلام نو" هر چقدر هم در این جدال نابرابر اندک باشد، ما خود را در برابر تعمیق آگاهی و تثبیت اندیشه آزادی و عدالت در جامعه به خصوص در میان مخاطبانمان مسئول می‌دانیم و امیدواریم کوشش‌های ما سهمی هرچند اندک در بهبود وضع کنونی فرهنگ و اجتماع ایران داشته باشد.

اکنون و در زمانه‌ای که رسانه‌ها کم‌تر به ایفای نقش مطالبه‌گری خود اهتمام دارند، ما بر آن هستیم تا با چشم دوختن به منافع ملی بر منافع عموم مردم پافشاری کنیم و با صدایی رسا نقص های موجود را به یاد همگان آوریم.  از دیگر سو اما، امید بخشی را در کنار نقد، ضرورتی گریز ناپذیر می‌دانیم که عبور از هیچ سختی و بحرانی بدون امید ممکن نیست.

با همین نگاه است که بر شفافیت در تمام زمینه‌ها به خصوص در عرصه اقتصاد پای خواهیم فشرد و گام اول در بهبود وضعیت اقتصادی کشور را شفافیت و پرسش‌گری می‌دانیم و تلاش خواهیم کرد تا آن‌جا که در توان داریم در راه یافتن پاسخ پرسش‌هایی که پیش روی همه ما است گام برداریم.

تحریریه "سلام نو" با امید به درگاه خداوند در راه دشواری که در پیش گرفته استوار و ثابت قدم است و دست تمامی دوستانِ اهل نظر و اندیشه را برای یاری در این راه به گرمی می‌فشارد و از تمام آنان که دلِ در گروِ استقلال و آزادی ایران و ایرانیان دارند خاضعانه می‌خواهد تا نظرات خود را برای بهبود هر چه بیشتر با ما در میان بُگذارد.»

سایت خبری تحلیلی سلام نو ، مهرماه سال ۹۳ با دستور مقام قضائی فیلتر شده بود.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید