۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 7900603

فرشته صدر عرفایی یکی از هنرمندانی ست که این روزها با انتشار نامش در بسیاری از رسانه ها بیش از پیش مطرح شده است. <br/>فرشته صدر عرفایی در اوایل دهه ۴۰متولد شده است و علاوه بر بازیگری در گویندگی و عروسک گردانی نیز به فعالیت می پردازد.

صدر عرفایی تا مقطع دیپلم تحصیل کرده و سپس به فعالیت های هنری روی آورده است.

علاقه به هنر و آغاز فعالیت های هنری

در برخی از مصاحبه ها عنوان شده است که فرشته صدر عرفایی از سن پایین در کلاس های تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافته است و علت آن هم علاقه و تأثیر اجراهای برنامه های سینمایی هوشنگ کاووسی در شبکه دوم آن زمان بوده است.

در آن زمان، فیلم های مطرح سینمایی و تله تئاترهایی برگرفته از مهم ترین نمایشنامه های جهان معرفی و به نمایش در می آمد و همه ی این ها باعث علاقه بیشتر وی به این حوزه شد و یک جهان بینی و تفکرات جدیدی نسبت به هنر، بازیگری و سینما پیدا کرد.

وی از اوایل دهه‌ی ۵۰بود که در حیطه ی هنر به فعالیت پرداخت و شروع کارش از کلاس های تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان بود.

فرشته صدر عرفایی از اوایل دهه ی ۶۰در یک نمایش تلویزیونی با نام «ببری طوفان عظیم جنگل» حضور یافت و سپس در آثار تلویزیونی و سینمایی متعددی به گویندگی و عروسک گردانی پرداخت.

صدر عرفایی علاوه بر کارهای گویندگی و عروسک گردانی که برای گروه سنی کودکان بوده است، در فیلم های متعددی نیز حضور یافته است که از جمله آثار تلویزیونی ای که وی به ایفای نقش پرداخته است می توان به فیلم های «لی لی حوضک»، «گربه جله و آقا پسر»، «عید اومد بهار اومد» و «پلیس آسمانی» اشاره کرد.

احترام فرشته صدر عرفایی به تمام نقش هایش

فرشته صدر عرفایی تمامی نقش هایی که بازی کرده است را به یک اندازه دوست دارد و در این رابطه گفته است:«چون هر نقشی را که بازی کردم سعی داشتم درک کنم و با آن زندگی کردم با وجود تمام اتفاقاتی که طبیعتا برای درآمدن یک نقش می‌افتد، به تمام نقش‌ ها و فیلم‌هایی که بازی کردم احترام می‌گذارم.

چون اولا انتخاب خودم بودند و دوم حرفی را که می‌خواستند بزنند، زدند.»

حضور متفاوت فرشته صدر عرفایی در شبی که ماه کامل شد

گفته شده است که فرشته صدر عرفایی سال ها پیش با کامبوزیا پرتوی، یکی از کارگردانان سینمای ایران ازدواج کرده است اما این دو هنرمند از یکدیگر جدا شده اند.

فرشته صدر عرفایی با حضور در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار توانست توانایی خود را در بازیگری به نمایش بگذارد و تجربه ی متفاوتی در این حیطه داشته باشد.

وی در فیلم سینمایی«شبی که ماه کامل شد» با یک گریم بسیار متفاوت جلوی دوربین رفت و در نقش غمناز، مادر «عبدالحمید ریگی» به ایفای نقش پرداخت.

گریم فرشته صدر عرفایی در این فیلم سینمایی آنقدر متفاوت بود که بسیاری از افراد نتوانستند تشخیص دهند که او بازیگر این نقش بوده است و او هم از این موضوع ابراز خوشحالی کرد و گفت: «خوشحالم که کسی مرا تا پایان و تا لحظه تیتراژ پایانی فیلم «شبی که ماه کامل شد» نشناخت و بخش عمده‌ای از این اتفاق به لطف و هنر ایمان امیدواری گریمور حرفه‌ای فیلم میسر شد.

بازی در این نقش برای من جذابیت‌های فراوانی داشت. من در این فیلم می‌خواستم زنی بلوچی را بازی کنم و نمی‌خواستم مخاطب فرشته صدرعرفایی را ببیند و شاید همین عاملی بود تا مخاطب مرا نشناسد.»

برخی از آثار سینمایی فرشته صدر عرفایی

بادکنک سفید ساخته جعفر پناهی

دایره ساخته جعفر پناهی

زیر نور ماه ساخته سید رضا میرکریمی

کافه ترانزیت ساخته کامبوزیا پرتوی

خواب های دنباله دار ساخته پوران درخشنده

حوض نقاشی ساخته مازیار میری

کوچه بی نام ساخته هاتف علیمردانی

هفت ماهگی ساخته هاتف علیمردانی

شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار

جوایز و افتخارات فرشته صدر عرفایی

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن برای فیلم بادکنک سفید در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم کافه ترانزیت در بیست و سومین جشنواره فجر

تندیس زرین بهترین بازیگر زن برای فیلم کافه ترانزیت در نهمین جشن خانه سینما

دیپلم افتخار برای فیلم حوض نقاشی، در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران

تندیس زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم کوچه بی‌نام در هجدهمین جشن خانه سینما

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۹۷ برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید