رئیس جمهور روسیه گفت: از اتحادیه اروپا انتظار داریم که گام های حقیقی برای احیای روابط اقتصادی عادی با روسیه بردارد.

به گزارش سلام نو، سخنرانی پوتین خطاب به قانونگذاران دو مجلس فدرال آغاز شده است. او درباره امور داخلی و سیاست خارجی کشورش با قانونگذاران، اعضای دولت و همچنین مقام‌های رسمی و چهره‌های مردمی سخنرانی می‌کند.

به گفته پوتین، روسیه از اتحادیه اروپا انتظار دارد تا گام‌های حقیقی برای احیای روابط اقتصادی عادی با روسیه بردارد. او همچنین گفت روسیه قصد دارد تا گفت‌وگو با ژاپن داشته باشد تا توافق صلح با ژاپن امضا شود. رهبر کرملین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد، همکاری در چارچوب اتحادیه روسیه – بلاروس باید تقویت شود.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین از انجام تدابیری برای ایجاد پیشرفت فناوری در عرصه دفاعی سخن گفت. به گفته او، متخصصان جوان می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند. به گفته او، دولت به دنبال تکرار آنچه که با سلاح‌های پیشرفته استراتژیک در مناطق غیر نظامی انجام داد، مانند ژنتیک و هوش مصنوعی است. پوتین همچنین گفت، روسیه قصد ساخت چندین کشتی علمی دارد که قادر به انجام تحقیقات در هر نقطه جهان از جمله شمالگان باشند.

ولادیمیر پوتین گفت: جوانان در روسیه بدانند که انرژی، روحیه و استعداد آنها یکی از بزرگترین عوامل برای روسیه برای رقابت در عرصه جهانی در آینده است. همه باید بدانند که این امر تنها از طریق یک کشور مستقل انجام شدنی است. تعامل با روسیه به معنای یافتن زمینه‌های مشترک است، نه دیکته کاری که باید انجام شود. اهداف سیاست خارجی روسیه شفاف است؛ تقویت اعتماد، از بین بردن مرزها میان مردمان و ساخت یک جهان امن‌تر./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید