اتحادیه اروپا در بیانیه خود توافق بین دولت نجات ملی یمن و دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده ائتلاف متجاوز سعودی در یمن در استکهلم زیر نظر سازمان ملل در دسامبر سال 2018 میلادی استقبال و اعلام کرد: پیشرفت انجام شده در استکهلم نتیجه کار گروهی طرف ها و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن است که در آن اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به طور موثر مشارکت کردند.

به گزارش سلام نو، اتحادیه اروپا در این بیانیه بر پایبندی خود به وحدت و حاکمیت یمن و سلامت ارضی این کشور تاکید کرد.

توصیه های شورای وزرای خارجیه کشورهای اتحادیه اروپا درباره یمن از پیشرفت انجام شده در سوئد و کویت و عمان برای از سرگیری مذاکرات سیاسی تمجید و تاکید کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به طور موثر با همه طرف های دیگر عمل خواهند کرد و به حمایت از روند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل متعهد هستند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود افزود: راه حل سیاسی فراگیر از طریق مذاکره می تواند به پایان درگیری در یمن منجر شود.

این اتحادیه از همه طرف ها خواست تا تعهدات خود در قبال فرایند تحت رهبری سازمان ملل در مذاکرات آتی را حفظ کنند.

این بیانیه تاکید کرد: تنها از طریق مذکره موثر با شرکت همه طرف های ذیربط صلح پایدار برقرار می شود.

این بیانیه همچنین از تصویب قطعنامه های 2451 و 2452 در شورای امنیت با اجماع استقبال کرد و آن را تاکیدی بر توافق استکهلم و ایجاد هیئت سازمان ملل برای حمایت از توافق حاصل شده در استان الحدیده دانست.

اتحادیه اروپا در این بیانیه تاکید کرد که برای حمایت از تدابیر مربوط به بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا آمادگی کامل دارد و بر ماهیت بشردوستانه این اقدام و تشویق تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و همه طرف ها برای دستیابی به توافقی درباره این اقدام اساسی اعتماد ساز تاکید می کند.

این اتحادیه از همه طرف ها خواست تا رساندن کالاهای تجاری از جمله سوخت به مردم یمن را تسهیل بخشند و افزود: فعال سازی بندر الحدیده در بخش دو اسکله الصلیف و راس عیسی برای زنده مانده میلیون ها یمنی بسیار با اهمیت است.

این اتحادیه همچنین بر حمایت کامل خود از سازمان ملل و کار مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و هیئت سازمان ملل برای حمایت از توافق مربوط به استان الحدیده این کشور تاکید کرد./تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید