۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 7511274

امروزه بسیاری از افراد از کاهش حجم موی خود گله دارند از این رو برای حل این مشکل می توانید مقداری جوش شیرین را به شامپوی خود اضافه کنید و در هر بار استعمال از آن استفاده کنید به مرور زمان شاهد افزایش حجم مو و برطرف شدن موخوره مو خواهید بود.

جوش شیرین یکی از پرکاربردترین مواد غیر شیمیایی است که یکی از الزامات هر خانه محسوب می شود.

گفتنی است جوش شیرین یا بی کربنات سدیم علاوه بر استفاده در پخت کیک و شیرینی ، می تواند به عنوان پاک کننده ای قوی نیز به کار  رود. از این رو در ادامه قصد داریم تا با کاربردهای بسیار زیاد جوش شیرین در خانه داری و همچنین آثار آن در ارتقای بهداشت و سلامت آشنا شویم.

جوش شیرین یک ماده بسیار ارزان قیمت و در دسترس است که از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار می باشد. یکی از مهم ترین کاربردهای جوش شیرین رهایی از جوش های سرسیاه بینی و صورت است بدین صورت که جوش شیرین را با چند قطره آب و یا گلاب مخلوط کرده و بر روی جوش های سرسیاه صورت بمالید و پس از خشک شدن با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید با این کار دیگر اثری از جوش های سرسیاه باقی نخواهد ماند.

سفید کردن نواحی تیره

یکی دیگر از کاربردهای جوش شیرین رهایی از سیاهی زیربغل،زانو و یا آرنج است برای این کار کافی است مقداری جوش شیرین را به همراه آبلیموی تازه مخلوط کرده به صورتی که شکل خمیری به خود بگیرد و پس از چند دقیقه آن را با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کنید.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان از دیگر کاربردهای جوش شیرین است برای دستیابی به دندان های سفید و بدون جرم کافی است مقداری جوش شیرین را به مسواک بزنید و دندان های خود را با آن بشورید تا دیگر اثری از زردی دندان باقی نماند.

رهایی از جوش و آکنه

یکی دیگر از کاربردهای جوش شیرین رهایی از جوش و آکنه و جای آن است برای این منظور مقداری جوش شیرین را با چند قطره گلاب و یا چند قطره آبغوره مخلوط کنید و بر روی جوش ها بزنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن از شر جوش و آکنه و جای آن خلاص شوید.

لازم به ذکر است اگر پوستی چرب دارید محلول را با آبغوره درست کنید اما اگر پوستی خشک و یا حساس دارید بهتر است از گلاب برای درست کردن این محلول استفاده کنید.

رهایی از ترک های پوستی

جوش شیرین گزینه مناسبی برای محو کردن استرچ مارک ها یا ترک های پوستی است از این رو برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است جوش شیرین را با آب و یا چند قطره گلاب مخلوط کنید و بر روی ترک های پوستی چند دقیقه ماساژ دهید این کار را باید در طول ماه چند بار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

دئودورانت طبیعی به نام جوش شیرین

همان گونه که می دانیم جوش شیرین یک دئودورانت طبیعی است به گونه ای که دیگر هیچ ضرری نخواهد داشت برای این کار باید جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کنید و بر ناحیه زیربغل بزنید تا دیگر از شر بوی بد رها شوید.

افزایش حجم مو

امروزه بسیاری از افراد از کاهش حجم موی خود گله دارند از این رو برای حل این مشکل می توانید مقداری جوش شیرین را به شامپوی خود اضافه کنید و در هر بار استعمال از آن استفاده کنید به مرور زمان شاهد افزایش حجم مو و برطرف شدن موخوره مو خواهید بود.

شستن دندان مصنوعی

یکی دیگر از کاربردهای جوش شیرین استفاده از آن برای شستشوی دندانهای مصنوعی است برای این منظور مخلوط رقیقی از آب و جوش شیرین تهیه کرده و دندانهای مصنوعی را در مدت شب درون آن قرار دهید.

رهایی از گرفتگی بینی

برای رهایی از گرفتگی بینی خود کافی است مقداری جوش شیرین را در دستگاه بخور بریزید تا از گرفتگی بینی رها شوید.

رهایی از درد معده

برای رهایی از درد معده کافی است مقداری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و بنوشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن از سوزش معده خلاص شوید.

رهایی از التهاب و خارش نیش حشرات

برای رهایی از خارش و یا تورم محل نیش حشرات کافی است مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و بر روی محل نیش حشرات بزنید تا دیگر از خارش و التهاب ناشی از نیش حشرات در امان باشید.

رفع جای سوختگی

برای برطرف کردن جای سوختگی مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و آن را  به نواحی از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده بزنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن سوزش و قرمزی پوست تسکین پیدا کند.

رهایی از درد دندان

یکی دیگر از کاربردهای جوش شیرین رهایی از درد طاقت فرسای دندان است برای این کار کافی است خمیری از جوش شیرین و آب ولرم تهیه کنید و آن را بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید تا به سرعت درد تسکین یابد.

جلا دادن ظروف سیلور یا استیل

برای برق انداختن ظروف استیل و یا نقره کافی است مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک دستمال ظروف را تمیز کنید.

پاک کردن لکه ها

برای از بین بردن لکه ها کافی است مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و بر روی لکه بمالید و پس از گذشت مدت زمان کوتاه آن را بشویید تا دیگر اثری از لکه باقی نماند.

برق انداختن جواهرات

دیگر نیازی نیست برای تمیز کردن جواهرات گران قیمت خود آنها را به طلاسازی ببرید کافی است برای تمیز کردن جواهرات از مقداری جوش شیرین استفاده کنید تا جواهرات شما مانند روز اول شود بدون آن که کوچک ترین آسیبی به آنها برسد.

رطوبت گیر

یکی از پرکاربردترین روش های استفاده از جوش شیرین رهای از طوبت و یا نم است برای این کار کافی است مقداری جوش شیرین را درون یک کیسه کوچک قرار داده و آن را درون کمد لباس و یا رختخواب ها قرار دهید تا به راحتی از رطوبت آزار دهنده خلاص شوید و دیگر لباسها و یا رختخواب های شما از رطوبت در امان باشد و هم اینکه دیگر محلی خوشبو داشته باشید.

برطرف کردن بوی بد یخچال

برای رهایی از بوی بد یخچال کافی است مقداری جوش شیرین را در داخل پاکت قرار داده و در داخل یخچال بگذارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن از شر بوی بد خلاص شوید.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید