قنبری با تحلیل جایگاه کیهان تاکید کرد: در کنار دشمن خارجی تفکر کیهان یکی از دشمنان داخلی ملت ایران است و این روزنامه دانسته یا نادانسته در مسیر دشمنان ملت ایران حرکت کرده و باجود سر دادن شعار علیه آمریکا و اسرائیل عملکردش به سود این دو تمام شده.

سلام نو- سرویس سیاسی: روزنامه کیهان با حضور حسین شریعتمداری سال‌هاست که در صف مبارزه با هرچیز و هر کسی که ربطی به اصلاح و اصلاحات داشته باشد ایستاده است.

پیشگویی فتنه‌ها، اولین منتقد احمدی‌نژاد بودن و پیشگویی به ثمره ی برجام تنها بخشی از طومار تحلیل‌های پیچیده و عمیق کیهان است که چپ و راست را با هم نواخته.

هر کس را دوست نداشته باشد لیبرال صدا می‌کند و به عادت دهه اول انقلاب لیبرال را فحش می‌داند و رسالت خود را مبارزه با لیبرالیسم و لیبرال، اصلاحات و اصلاح طلب، مارکسیست و مارکسیسم،چپ، راست، ساکت فتنه، فتنه‌گر و اعتدالی می‌داند.

در دنیای کیهان هر کسی جز حلقه محدود کیهان منحرف است و هرکاری جز کاری که کیهان می‌گوید خطا و خیانت به خون شهدا است.

با معیار کیهان تمام نخست وزیران بعد از انقلاب و تمام روسای جمهور بعد از انقلاب، به جز آیت الله خامنه‌ای در زمان ریاست جمهوری، حداقل غیرانقلابی هستند. دو رییس جمهور قبلی اشرافی و فتنه‌گر بودند و یکی هم که روزگاری محبوب بود امروز منحرف است.

حالا این روزنامه با این مواضع در جدید‌ترین حمله خود دو حمله جداگانه را ترتیب داده است و پیوستن به FATF را خیانت به خون شهدا دانسته و در دیگری علی مطهری را به خاطر اظهاراتش درباره نامه امام درباره نهضت آزادی و آیت الله منتظری نواخته است.

کیهان در شماره امروز،شنبه، خود نوشته درباره نامه‌های علی مطهری نوشته:

"علی مطهری بسیار بی‌جا و غلط می‌کند که تعیین تکلیف کند امام چه باید می‌نوشته یا نامه ایشان (نعوذبالله) از سر دلخوری و شرایط جسمی و... بود. این نماینده مذبذب، از نام استاد شهید سوءاستفاده کرده و اکنون درحال خیانت به منظومه فکری شهید مطهری است."

کیهان غرق توهم است

داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره به راه آمده روزنامه کیهان گفت: من گاه گاه که به روزنامه کیهان نگاه می‌کنم و متوجه می‌شوم که این روزنامه هیچ تغییر نکرده و هم چنان غرق یک تفکر توهم آمیز است.

وی با تاکید بر اینکه نباید فکر کرد پشت روزنامه کیهان هیچ تفکری نیست گفت: اندیشه حاکم بر کیهان اندیشه‌ای که کاملا متوهمانه است و هیچ تساهل و مدارایی با مخالفان خود ندارد و از هیچ کاری برای تخریب آنان دریغ نمی‌کند.

کیهان دشمن ملت ایران است

قنبری در ادامه با انتقاد از روزنامه کیهان و اثراتی که بر منافع ملی دارد گفت: کیهان خود را کاملا حق و مخالفانش را کاملا باطل می‌داند و باتوجه به حاشیه امنی که دارد دست بازی در تخریب مخالفانش داشته، در نتیجه این روزنامه نه تنها سودی برای منافع ملی نداشته بلکه عموما در جهت متضاد منافع ملی حرکت کرده و آثار زیان باری برای منافع ملی کشور داشته.

این نماینده سابق مجلس با تحلیل جایگاه کیهان تاکید کرد: در کنار دشمن خارجی تفکر کیهان یکی از دشمنان داخلی ملت ایران است و این روزنامه دانسته یا نادانسته در مسیر دشمنان ملت ایران حرکت کرده و با وجود سر دادن شعار علیه آمریکا و اسرائیل عملکردش به سود این دو تمام شده.

قنبری با اشاره به مخالفت کیهان با برجام آن را نابخشودنی دانست و تاکید کرد: تمام اتفاقاتی که برای برجام افتاد مربوط به آمریکا نبود و مخالفت و کارشکنی داخلی هم به دشمنان کمک کرد که کیهان هم سهم مهمی در این ماجرا داشت و آثار بدی را به کشور تحمیل کرد

وی در انتها با اشاره به ساز و کار ویژه مالی بین ایران و اروپا و موضع کیهان علیه آن گفت:عملکرد اینس تکس هنوز شبیه یک صندوق خالی است که فعلا پرنشده و بسیار پرابهام است و نمی‌توان میزان کارگشایی آن را ارزیابی کرد ولی از جنبه سیاسی اثر مثبتی داشته و پیام عدم همراهی اروپا با آمریکا را مخابره می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید