به طور کلی توصیه می شود برای پاک کردن لکه ها بر روی شیرآلات هیچ گاه از تمیز کننده های شیمیایی استفاده نکیند چرا که علی رغم دست نیافتن به نتیجه دلخواه امکان آسیب رسیدن به سلامت فرد نیز وجود دارد.

تمیز کردن لکه های آب بر روی شیرآلات شاید کاری سخت و زمان گیر به نظر برسد به گونه ای که برخی از خانم ها برای پاک کردن شیرآلات از وسایل و شوینده های بسیاری استفاده می کنند  همچنین زمان طولانی را صرف انجام این کار می کنند.

گفتنی است مشخص کردن علت لکه می تواند در نحوه پاک کردن آن بسیار تاثیرگذار باشد.

سرکه بهترین تمیز کننده شیر آلات

همان گونه که می دانیم سرکه قدرت تمیز کنندگی بالایی دارد از این رو می توان برای پاک کردن شیرآلات نیز از سرکه استفاده کرد برای این منظور توصیه می شود مقداری سرکه را به همراه آب بر روی شیرآلات اسپری کنید و سپس با دستمالی تمیز آن را بکشید تا دیگر اثری از لکه ها بر جای نماند.

برق انداختن شیرآلات با جوش شیرین

آنچه مسلم است می توان برای پاک کردن لکه ها و یا برای جرم زدایی از جوش شیرین استفاده کرد.

یکی دیگر از وسایلی که می توان با آن به جنگ لکه های شیرآلات رفت خمیردندان است. بدین صورت که با استفاده از یک مسواک و خمیردندان به راحتی می توان لکه های قدیمی بر روی شیرآلات را برطرف کرد.

استفاده از آبلیموی تازه نیز به دلیل اسیدی بودن آن گزینه مناسب دیگری برای برطرف کردن لکه های شیرآلات است. بدین طریق که چند قطره ابلیمو را بر روی دستمالی تمیز بریزید و سپس شیرآلات را با آن پاک کنید و شاهد شیرآلاتی براق و تمیز باشید.

جوهر نمک یکی از وسایل قدیمی برای پاک کردن شیرآلات است اما باید به خاطر داشته باشید که به هنگام استفاده از جوهر نمک سعی کنید این محلول بر روی شیرآلات نریزد چرا که می تواند منجر به سیاه شدن شیرآلات شما شود.

در خاتمه باید یادآور شد که پاک کردن روزانه شیرآلات و خشک کردن آن می تواند منجر به کاهش آثار آلودگی بر روی شیرآلات شود.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید