تمیز کردن شیشه تلویزیون یکی از اصلی ترین اقدامات گردگیری منزل است چرا که اگر گرد و خاک بر روی صفحه تلویزیون باشد به طور حتم از تماشای تلویزیون دیگر لذت چندانی نخواهید برد.

شایان ذکر است که دستمال میکروفایبر به علت بافتی که دارد می تواند گرد و غبار دکمه ها و پشت تلویزیون را نیز پاک کند.

نحوه تمیز کردن کنترل تلویزیون

باید در نظر داشت با توجه به اینکه کنترل تلویزیون هر روزه توسط همه افراد لمس می شود از این رو تمیز کردن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

برای تمیز کردن کنترل تلویزیون نیز می توانید از دستمال مایکروفایبر و یا دستمال پاک کننده چند منظوره مخصوص پاک کردن وسایل الکتریکی استفاده کرد.

نحوه تمیز کردن بلندگوها

برای تمیز کردن بلندگوها ، می توان از پارچه نمدار استفاده کرد و یا اینکه فوم جداشونده روی بلندگو را جدا کرده و با جارو برقی دو سمت آن را تمیز کرده تا گرد و غبار،پرز و موی حیوان خانگی از روی سطح بلندگو پاک شود.

باید یادآور شد اگر پوشش بلندگو جدا نشود می توان با استفاده از سری مخصوص جاروبرقی بر روی بلندگو کشید تا گرد و غبار موجود به راحتی از بین برود.

یکی دیگر از روش های تمیز کردن بلندگو استفاده از دستمال میکروفایبر است بدین طریق که باید دستمال را نمدار کرده و بر روی بلندگو بکشید.

در پایان باید یادآور شد تمیز کردن مرتب تلویزیون می تواند باعث افزایش عمر تلویزیون شود.

گفتنی است برای تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون نیازمند برخی از وسایل هستیم که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

شیشه پاک کن

پاک کننده چند منظوره

دستمال میکروفایبر

دستمال پاک کننده وسایل الکترونیکی

به طور کلی باید در نظر داشت قبل از انجام هر اقدامی برای تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون ابتدا باید آن را از پریز برق کشید سپس با استفاده از یک دستمال پارچه ای نرم آغشته به مایع شیشه پاک کن به آرامی صفحع نمایشگر بکشید و بعد از آن با استفاده یک دستمال تمیز آن را خشک کنید.

لازم به ذکر است که نباید در هر شرایطی شیشه پاک کن و یا سایر محلول های پاک کننده را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون اسپری کنید چرا که این کار می تواند باعث آسیب رساندن به تلویزیون شود.

استفاده از دستمال مایکروفایبر

بدیهی است با آمدن نسل جدید تلویزیون ها دیگر نمی توان به روش های قدیمی اقدام به پاک کردن صفحه نمایشگر تلویزیون کرد از این رو توصیه می شود با استفاده از دستمال میکروفایبر خشک و نرم به راحتی گرد و غبار را پاک کرد، اما این در حالی است که  برای پاک کردن لکه های قدیمی و خشک شده می توان با استفاده از دستمال تمیز کننده تلویزیون، یا همان دستمال مرطوب مخصوص لوازم برقی و الکترونیکی استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید