رئیس دفتر مبارزه با فقر شورای دولتی چین اعلام کرد: تا سال 2020 همه جمعیت فقیر روستایی چین از فقر نجات پیدا می کنند و دیگر شاهد فقر در کشورنخواهیم بود.

به گزارش سلام نو، شورای دولتی در تازه ترین نشست خود به ریاست 'لی که چیانگ' نخست وزیر این کشور این برنامه را مورد تایید قرار داده و افزوده است احتمال می رود شمار کسانی که امسال از فقر نجات می یابند از این رقم نیز بالاتر برود.

دولت چین می گوید بر اساس برنامه پنج ساله توسعه موفق شده است دستاوردهای چشمگیری در فقرزدایی داشته باشد و شمار کسانی که سال 2018 میلادی از فقررهایی یافتند به 13 میلیون و 860 هزار نفر رسیده که از پیش بینی ها فراتر رفته است.

دولت چین امیدواری زیادی دارد که پس از 40 سال اصلاحات و سیاست درهای باز بتواند تا پایان سال 2020 میلادی فقر را در کشور ریشه کن کرده و به تاریخ فقر این کشور پایان دهد و جامعه چین وارد دوره نسبتا مرفه شود.

در 5 سال گذشته بیش از 80 میلیون نفر از جمعیت کشور که عمدتا روستایی بودند و بیش از 700 میلیون نفر از جمعیت فقیر روستایی چین در 40 سال گذشته، به دنبال اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز، از فقر و تهیدستی نجات یافته اند.

'لیو یونگ فو' رئیس دفتر مبارزه با فقر شورای دولتی چین پیش‌بینی کرده است تا سال 2020 همه جمعیت فقیر روستایی چین از فقر نجات پیدا کنند و دیگر شاهد فقر در کشور نباشیم.

او تاکید کرد در 40 سال گذشته نرخ فقر در روستاهای چین از 97.5 درصد کاهش یافته و به کمتر از 2 درصد در حال حاضر رسیده است.

لیو با بیان اینکه در حال حاضر حدود 30 میلیون نفر از جمعیت چین در فقر به سر می‎برند تاکید کرد برای تحقق هدف فقرزدایی کامل تا سال 2020 هنوز دو سال مانده است.

به گفته وی ساخت منازل جدید برای جمعیت فقیر بی خانمان که در سیزدهمین برنامه پنج ساله (2020-2016) چین تعهد شده است، باید تا سال 2019 خاتمه یابد.

وی از تلفیق راهبرد بازسازی حومه شهر و کاهش فقر خبر داد تا توانایی بهبود و توسعه معیشت جمعیت فقیر ارتقا یابد و از بازگشت این جمعیت به فقر مجدد جلوگیری شود.

افزایش درامد سرانه جمعیت فقیر به چهار هزار یوان، نداشتن نگرانی در مورد خوراک و پوشاک، برخورداری از آموزش همگانی، خدمات درمانی پایه و مسکن امن از جمله شاخص های مبارزه با فقر در چین است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید